Windows XP Pro: Continue herstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Constalation

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2011
Vooraf: ik weet dat dit onderwerp meerdere malen is voorgekomen, maar ik kan het antwoord niet vinden, dus vandaar deze post.

Mijn probleem:

Ik heb hier een pc met Windows XP Pro SP3, en hij zit vast in een proces waarbij hij blijft herstarten.

dit is de informatie die ik zover heb verzamelt:

Opstarten:
Opstarten gaat normaal tot het Windows logo, daar is het zo dat het logo een keer verdwijnt voor mischien 2 seconde, door gaat met het opstarten (balk loopt gewoon), vervolgens komt een zwart scherm met een blinkende _ en vervolgens start hij opnieuw op.
ik kan in de BIOS komen, en hij geeft aan dat hij in veilige modus kan gaan, maar deze reageren niet (slaan het hele windows laadscherm over en gaan direct naar het zwarte scherm, waar deze vervolgens blijft hangen of direct opnieuw opstart)

Ik heb de harde schijf eruit gehaald gehad en aangesloten gehad op een andere pc als externe harde schijf.
Hierbij laadde hij de partities en kon in alle mappen komen.
Op dit punt heb ik eerst wat virusscans laten lopen (AVG Free en Rising Antivirus) die allebij niets vonden.
ik heb vervolgens chkdsk/f en defragmentatie uitgevoerd op alle partities.
het enige resultaat hiervan is dat er wat meer ruimte vrij is gekomen.

vervolgens heb ik gekeken of er speciale tools waren voor de harde schijf (Seagate) te controleren, deze heb ik gevonden -> gedownload -> geïnstalleerd -> laten scannen, maar helaas: niets.

ik probeer herinstallatie te voorkomen, want ik wil niets van de data kwijt, maar ik ben hierbij tegen een muur aangelopen!

wat kan ik doen?

bij voorbaat dank,
Constalation

Kun je wel met f8 in het opstartmenu komen? Als dat lukt, probeer dan eens te kiezen voor laatst bekende werkende configuratie. Dan kun je ook nog eens kijken of je in veilige modus in windows kan komen, als dat lukt via msconfig alle onnodige programma's uitschakelen. Wanneer dit niet lukt, dan zou je met acronis true image een backup kunnen maken van je hele disk. Dan ben je niks kwijt en kun je je pc opnieuw installeren

laatst-werkende-configuratie.jpg

Laatst bewerkt:
Ook dit heb ik geprobeert,
het resultaat hiervan is dat hij gewoon weer opnieuw opstart en niets geweizigd is.

ik ben ondertussen door gegaan met kijken of ik het kan opstarten,
ben een keer binnen veilig opstarten gekomen, ik kreeg de optie om via de laatste correcte instellingen op te starten, maar voor ik het kan aanklikken is hij al aan het herstarten.

Dan zou ik niet te lang blijven aanklooien. Met Acronis True Image even een backup maken (of welk backup programma dan ook). En dan weer met een frisse pc beginnen. Doe ik ook altijd.

Zou doe je dat:

[video=youtube;wFdAL7hpYvo]http://www.youtube.com/watch?v=wFdAL7hpYvo[/video]

heb het probleem opgelost d.m.v. een nieuwe harde schijf met een verse Windows XP Professional te plaatsen, met de nieuwe harde schijf als Master ingesteld en de oude harde schijf met alle gegevens als Slave ingesteld.

Kan nu gewoon mijn gegevens aan, plus ik heb nu extra schijfruimte!

toch bedankt voor de tip, maar het was niet nodig.

Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan