windows XP pro in het nederlands

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekleinewitte

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Mijn buurman heeft een tweedehands-pc gekocht voor zijn zoon.Nu kwam hij aan mij vragen om er eens naar te kijken omdat ze er niets konden van maken.Groot was mijn verbazing toen ik merkte dat alles engelstalig was.Ik ben toen naar configuratiescherm geweest en gaan kijken bij landinstellingen maar daar stond alles op nederlands(Belgie)zoals het hoort dus.Ik vermoed dus dat hij een engelstalige versie heeft van windows.Is er mischien iemand die weet of dit te veranderen valt zodat deze in het nederlands komt of moet er een format-c gebeuren en de nederlandse versie van windows XP pro instaleren?

De taal van Windows veranderen kan niet. Je moet gewoon de Nederlandse versie opnieuw installeren, het wordt dus de tweede optie.

Maar wel even vragen ( als je optie 2 doet) of hij drivers heb van de videokaart/geluidskaart netwerkkaart..etc etc.

Al heeft XP zat drivers aan boord.

Dit om eindeloos zoeken te voorkomen, of even via apparaatbeheer kijken en dan alles noteren,zodat je het later van ons geweldige WWW kan plukken.

Soms denken mensen dat een NL windows eroverheen installeren helpt. Dit helpt ook wel, maar het komt dan ook voor dat Windows tweetalig wordt. Dan krijg je dus half nederlandse/half engelse foutmeldingen etc.

Format + verse install lijkt me toch het verstandigst.

bedankt voor de snelle reactie mensen.Het is dus waar ik al voor vreesde,het zal een format worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan