Windows XP pro leest NTFS schijf van W2000 niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter baldo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

baldo

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2002
Recent is m'n PC gecrasht. Had 2 schijven erin. 1 voor de programma's en 1 voor data. De programma's HD is opnieuw geformatteerd en bevat nu Windows XP Pro. Als ik de 2e schijf aansluit krijg ik een melding als "geen Windows XP schijf" en wordt er eerst een controle uitgevoerd. De computer is daarna zo traag als wat en kan de 2e schijf ook niet benaderen. Start ik de PC op zonder 2e schijf dan loopt hij als een zonnetje.

Weet iemand een programma waarmee ik de 2e schijf kan uitlezen en daarna de data kan kopieren naar de eerste schijf ??:(

Is de rweede schijf C: geweest met een besturingssysteem ??

Als het goed is kan je deze herstellen en/of benaderen met Pc-inspectors

groetjes speedtouch

Heb PC Inspector File Recovery 3.0 geprobeerd, maar na een poosje knalt hij er gewoon uit. Geeft ook aan dat hij ongeveer 2 uur nodig heeft om de schijf te scannen. Helaas dus, heb ook R-studio en Getdataback geprobeerd, maar omdat dit demo's zijn kan ik niet alles terughalen. Iemand nog een anders voorstel ??

Alvast bedankt

Heb alles weer aan de praat. Heb getdataback aan de praat gekregen en alle bestanden kunnen recoveren.

Bedankt.

klopt. opde schijf bleken FAT32 en NTFS partities te staan. Dit kon XP niet aan. W2000 kon dit wel.

Bij xp kan je ook mixen met FAT32 en NTFS op een schijf, hier draaien 4 pc's met FAT32 en NTSF op de schijven zonder probleem, het probleem zal wel aan iets anders hebben gelegen.
Maar gelukkig draait alles weer bij jou :)

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan