Windows XP Pro op een Pentium1

Status
Niet open voor verdere reacties.

mustang9

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2006
Berichten
191
Hallo forum gebruikers,

het is mij gelukt op op een Pentium 1 MMX windows XP pro te krijgen en het draait ook nog aardig, ik wou het gewoon eens proberen of het kon, en nu weten jullie het ook.
Het was me al op een pentium 2 gelukt maar dit is echt een ontdekking! Makkelijk als je een oude pc hebt staan en de software van bv videokaart, netwerk kaart voor adls en geluidskaart kwijt bent. :thumb:
 
:eek: wtf !!! Ik had een tragere maar die ligt al 11 jaar op de bodem van het kanaal hier een paar straten verderop !! Zou hij het nog doen :confused:
 
Ik heb xp ook is op een PI geinstalleerd. Kloksnelheid was 133mhz, en 64mb ram. na installatie had ik er 32 mb uitgehaald, en bleef er dus nog 32 over. dit ging nog maar een pak trager. daarna dat ram latje van 32mb eruit gehaald, en één van 16 erin, maar als ik die dan opstarte, liep die elke keer vast op het bureau blad. maar dat was dan een xp met alle toeters en bellen erop, als ik dat nu zou gedaan hebben met een gestripte xp, waar zo veel mogelijk onnodige zooi is uitgehaald, zou het misschien wel gelukt zijn met 16 mb :) .
 
bij mij zat er 80mb in daar heb ik 256 van kunnen maken, hij doet het aardig op internet en zo ! Het is btw een 233Mhz mmx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan