Windows Xp Pro Setup uit bootscreen verwijderen??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Naz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Naz

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2002
Ik heb op mijn computer Windows ME en nu wilde ik Win XP Professional erover heen zetten, maar de startup eindigt halverwege omdat hij mijn CD-rom speler niet kan herkennen. Dat kan wel kloppen want het is een externe Cd rom speler.

Dus het enige wat ik kon doen is de startup verlaten. Maar nu zit ik met het probleem dat hij bij het booten keer op keer mij 2 opties geeft
1. Windows starten ( Dus met Windows Me)
2. Windows Xp Professional Setup

Nu wil ik deze 2 menu' s niet zien tijdens het booten (zoals standaard).

Wie weet hoe ik het weer normaal kan booten en dat hij gewoon in Windows Me opstart?

Thanx Bennie.

Probleem is opgelost. Ik moest het wel via de Boot.ini file doen, was wel ff zweten.
Na wat regels te veranderen in de file is het opgelost.

Ik heb de timeout: op 1 seconden gezet dus je ziet windows xp nog heel eventjes tijden het booten. Kan ik het op 0 seconden zetten,of is dat te tricky?

Knap hoor!:thumb: Nee hoor, die kan je gewoon op 0 zetten. Als je het naderhand wilt wijzigen, kan dat altijd weer: eigenschappen deze computer\Geavanceerd\instellingen (opstart- en herstelinstellingen). Bovenin kan je het aantal seconden aangeven:)

Groetjes,
Bennie

Via Win Me kan ik het om vage reden niet via deze computer\Geavanceerd\instellingen (opstart- en herstelinstellingen) veranderen, want deze pad heeft (mijn) Win Me niet. Zou wel makkelijker geweest zijn.

In Win Xp kan dat wel, dus vandaar dat ik noodgedwingen via de Boot.ini file moest doen.

Ik zet het op 0 seconden.

Nogmaals bedankt.

Ach ja, sorry, het ging om Win ME (de vermoeidheid slaat toe:confused: ). Het moet inderdaad via een rechtstreekse ingreep in boot.ini.

Overigens, als je toch XP wilt installeren, zou je de inhoud van de XP-CD eerst naar een tijdelijk map kopiëren en dan vanuit Win ME setup draaien. Geef aan dat het om een upgrade gaat.

Groetjes,
Bennie

Ik wilde een upgrade van WIn Me naar Win Xp doen, maar omdat ik het via de cd-rom deed, pakte hij het niet. Omdat de cd rom speler een externe is en dan herkent win xp tijden de installatie plots de cd rom speler niet.

Dus ik kan het beste alle bestanden op de installatie win xp cd rom naar een map kopieren op de c schijf?

Ik heb geprobeerd het te upgraden maar pakte hij niet omdat win Me en Win Xp verschillende talen zijn. Win me is engels Win Xp Nederlands.

Dus als ik het via de schijf ga installeren dan reboot de comp weer en als hij dan gaat beginnen met het installeren van WIn Xp pakt hij dan alles van die map?

Upgraden naar een andere taal zou ik niet adviseren. Mocht het al willen heb je een hele grote kans dat je daarna met de meest vreemde taalfouten zit. Dus engels en nederlands doorelkaar

Ik had hetzelfde probleem nadat ik Windows XP had verwijderd en alleen nog maar Windows98 op de pc had staan.
De PC opgestart met de Windows98-opstartdiskette en vanaf DOS A:/ het commando sys c: ingeven en de problemen zijn opgelost, c.q. het keuzescherm verdwijnt en de PC start rechtstreeks Windows98 op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan