Windows Xp Pro Start Niet Meer Op..

Status
Niet open voor verdere reacties.

razortje

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
Berichten
85
Gister avond moest ik ineens ff snel weg, en mijn computer duurt best lang om af te sluiten dus had voor deze keer de uitknop ingedrukt gehouden en dan gaat ie na 5 seconden uit ongeveer...

Er stonden alleen wat firefoxvensters open, msn, en een radio-stream op winamp.


Doe ik vandaag de computer weer aan.. alles start gewoon goed op maar halverwege het opstarten krijg ik deze foutmelding:

http://img401.imageshack.us/img401/7803/afbeelding008dm1.jpg

(even op klikken aub want als ik hem direct hier neer zet de foto, is de pagina niet meer overzichtelijk..)

Ik kan dan niets meer doen want een muis heb ik nog niet, en toetsen indrukken helpt niet dus resetten is de enige mogelijkheid maar dan krijg ik deze melding weer opnieuw. Wel kan ik de bios komen maar daar heb ik geen verstand van dus vandaar deze vraag hier o.a.

Hoe en wat nu te doen?

Is me harde schijf nog in orde of ben ik alles kwijt?

Wat is er mogelijk gebeurd?

hoop dat t snel verholpen kan zijn


(ik heb een amd athlon 2500 nogwat volgensmij en XP pro)
 
Aantal oplossingen.

Maar ook opstarten van je XP cd kun je proberen, en naar de repairconsole gaan, indien wel mogelijk, en daar fixmbr en fixboot gebruiken.

Of de schijf in een andere comp erbij hangen, en die daar controleren.
 
Ik heb dit geprobeerd: chkdsk /r enz enz..

maar dat werkte niet.. (ik heb btw een D schijf waarop XP pro staat een 2e 6gb schijfje waar alleen bestanden opstaan = C: )

Dus heb het hele tijd met D: geprobeerd maar dat leek me dus logisch..


Eerst wilde hij ook niet een lijst geven als ik DIR intypte bij D: maar nadat ik chkdsk (zonder /r) had getypt deed hij wel een lijst weergeven als ik DIR intypte. Ik had ook HELP ingetypt en zag dus daar fixboot en fixmbr staan en heb dat dus ingetypt.
Maar D:\> fixboot dan zei die:

Doelpartitie is C:
Weet u zeker dat u een nieuwe opstartsector wilt schrijven op partitie C: ?

Waarom verwijst hij me door naar C: ??? daar heb ik toch weinig aan? En moet ik ja of nee hierop zeggen?

Hij gaf ook al een keer aan dat er fouten op D: waren ..dus misschien toch me HD beschadigd ???

Bij fixmbr zei hij heel verhaal met waarschuwing bla bla bla en ook stond erin dat de partitietabellen konden beschadigen.
Lijkt me dus vrij risicovol...???


Ook dit truucje wilde niet..:

deze:

delete c:\windows\system32\config\system
delete c:\windows\system32\config\software
delete c:\windows\system32\config\sam
delete c:\windows\system32\config\security
delete c:\windows\system32\config\default

copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system
copy c:\windows\repair\software c:\windows\system32\config\software
copy c:\windows\repair\sam c:\windows\system32\config\sam
copy c:\windows\repair\security c:\windows\system32\config\security
copy c:\windows\repair\default c:\windows\system32\config\default


enz enz..






Computer doet dus erg raar van mij .. :(

Iemand hulp/tips?
 
Hallo !

Dan zou ik eerst es m'n HDD checken met het tooltje van de fabrikant.

Bijv. Powermax for Maxtor.

Er staan diverse op de UBCD: http://www.ultimatebootcd.com/ , of even kijken op de site van de fabrikant van je HDD.


Greetz,

Harry.
 
Ik heb dus even ergens een 5gb harde schijfje geregelt en daar ff Xp pro op geinstalleerd. Toen daarna mijn 2e kleine HD eraan gehangen en die was compleet goed en alles stond er nog op en je kon alles goed openen enzo.

Maar mijn vroegere eerste HD van 17gb heb ik er ook aangehangen en ik kon ook overal inkijken enzo. Maar toch deed hij raar want heel veel kon hij niet openen. Leek dus alsof dat beschadigd was..
Heb toen enkele schoolbestandjes en paar belangrijke foto's die t nog deden op USB stick gezet.

Vandaag wilde ik weer ff die 17gb HD eraan hangen zodat ik nog meer kon kopieren naar USB of mijn kleine andere HD van 5gb. Maar zodra ik de computer aanzet hoor je een piep van 4 seconden en blijft alles zwart en gebeurt er niks. Beveiling lijkt me van moederbord of iets dergelijks...???

Haal ik die 17gb er weer af, start alles weer goed op. Doe ik een ander HD van 5gb eraan koppelen, dan gaat dat ook prima. Het lijkt dus of mijn HD van 17gb helemaal beschadigd is of is er gewoon iets andes verkeerd want de computer wil niet eens beeld laten zien..

Kan het zijn dat het jumpertje verkeerd staat? Lijkt me sterk want heb niks aan de jumpertjes verandert en nu ineens doet hij het niet meer en eerst nog wel.

Mijn Xp 5gb harde schijfje, die dus altijd op master aangesloten staat:
data kabel gedeelte / jumpertjes gedeelte / stroomkabelgedeelte
:::::::::::::.::::::::::::: :[:]:.: OOOO

Mijn 17gb harde schijf vol met belangrijke informatie staat precies hetzelfde.

En een ander 5gb harde schijfje zonder een Windows erop staat zo:

::::::::::.:::::::::::::: / :[:]:: / OOOO


(edit: hoop dat bovenstaande duidelijk is maar ik kreeg het niet beter getypt want meerdere spaties worden automatisch tot één spatie omgezet.. )


Eerst maar eens dit proberen op te lossen , daarna kan ik al die maniertjes proberen die ik hier bijv kreeg als antwoorden.

Was reply van mij op een ander forum dus het verhaal klopt in dit topic niet helemaal maar het zal wel duidelijk zijn voor de meesten.

Iemand nog enige opties over om te proberen? :(
 
Link van dat Forum met de vraag,kunnen we een en ander combineren.
2 x gissen ???
 
Hoi !

Heb je die HDD nu getest of niet ?

Zie m'n vorige reply.

Greetz,

Harry.
 
Link van dat Forum met de vraag,kunnen we een en ander combineren.
2 x gissen ???

http://www.dezuidwester.net/f/orum/phpBB2/viewtopic.php?t=19331
is een schoolforum dus...

http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=46669
en hier t andere topic..

Hoi !

Heb je die HDD nu getest of niet ?

Zie m'n vorige reply.

Greetz,

Harry.

ehm kan dat dan ook als ik niet eens mijn computer aan kan zetten ? Want als ik niet eens iets aan kan zetten door die harde schijf, kan ik er ook niet veel lijkt me...???

bedankt voor de reacties al tot nu toe btw !
 
Doe eerst Dit

Dit heb je allemaal goed opgevolgd??

Quote:
Bij de repair ben je alleen de aansturing naar de programma's die in windows zijn geinstalleerd kwijt.
Je documenten , MP's e.d. ben je dan niet kwijt.
Je register wordt opnieuw geinstalleerd en de systeem files.

Er is nog een manier:

Windows XP herstellen naar een “net-geinstalleerde” versie, met behoud van data.


Start op met de Windows XP CD-Rom.
Druk NIET op F2 of F6.
Kies dan (indien uitgeladen) voor R (Herstellen Windows XP) zodat men in het "Recovery Console" komt.
Kies voor 1 (C:\Windows)
Geef je admin password op (kan je eigen password zijn, of zelfs blanco)
Men ziet dan een commandprompt-scherm in C:\Windows
Nu zit je in de recovery console.

Typ dan de navolgende commando's:


delete c:\windows\system32\config\system
delete c:\windows\system32\config\software
delete c:\windows\system32\config\sam
delete c:\windows\system32\config\security
delete c:\windows\system32\config\default

copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system
copy c:\windows\repair\software c:\windows\system32\config\software
copy c:\windows\repair\sam c:\windows\system32\config\sam
copy c:\windows\repair\security c:\windows\system32\config\security
copy c:\windows\repair\default c:\windows\system32\config\default


Start nu de pc weer normaal op.
De register bestanden zijn nu vervangen voor de standaard van windows.
Windows ziet er nu uit alsof ie net is geinstalleerd.
Er is GEEN software meer geinstalleerd in het register, MAAR al je documenten en data staan nog op de harddisk.
Sommige drivers gaan ook verloren. Echter, alles wat al op harddisk stond, blijft behouden.
Alle data / documenten zijn bereikbaar met windows verkenner.

Probeer eerst eens

fixboot en fixmbr
 
Laatst bewerkt:
bedankt iig voor je antwoord maar daar kan ik later misschien nog wat mee.. maar ik moet eerst dan de computer aan zien te krijgen.. Zodra ik een harde schijf erop aan sluit gaat het goed. Maar als ik die ene van 17gb (de belangrijkste waarop al mijn info staat/stond), aansluit dan wil de computer niet eens opstarten maar geeft 1 lange piep van 4 seconden en het beeld blijft zwart.

Als ik dat zou kunnen oplossen heb ik idd meerdere mogelijke opties om te proberen maar ik kan nu sowieso er nog niets mee proberen.



Is het btw mogelijk om als je computer al opgestart is en je al in windows zit, dán pas die 17gb harde schijf aan te sluiten (net als je een usb stick doet) of is dit niet verstandig?
 
Je moet wel in bios de PC als eerste door cdrom opstarten hebben staan!!!
 
Je moet wel in bios de PC als eerste door cdrom opstarten hebben staan!!!

uiteraard staat de first boot al op cdrom. Maar zodra ik de computer aan zet is het binnen 2 seconden raak en dan begint de piep al van 4 seconden. Dus ik kan sowieso nog niets beginnen op de computer. Hoe of wat ik doen?
 
Hoi !

Als dat alleen gebeurt met die tweede HDD aangesloten, is of de aansluiting niet goed (jumpers). of de schijf is corrupt !

Alsje zeker weet dat de aansluiting oke is .....

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Als dat alleen gebeurt met die tweede HDD aangesloten, is of de aansluiting niet goed (jumpers). of de schijf is corrupt !

Alsje zeker weet dat de aansluiting oke is .....

Greetz,

Harry.

Wijsneus:p Dus hij kan hem net zo goed gelijk weg gooien?
 
Bandit:

Je kunt er leuke onderzetters van maken !

Heb ik es bij Paul RT gezien.

Greetz,

Harry.
 
Ok nou nieuw raar verhaaltje voor vandaag :p

Gisteravond had ik de jumpertjes verandert op m'n harde schijven als volgt:

http://www.maxtor.com/_files/maxtor/en_us/documentation/jumper_settings/style_a1.htm
style_a1.gif


Opzich al raar want het heeft altijd gewerkt met een andere jumper-instelling maar goed, toch maar gedaan volgens dat plaatje. En waarempel, met die 5gb als master-HD en die 17gb als Slave-HD. M'n computer startte weer prima op, en ik kon ditmaal álles bekijken van die 17gb harde schijf en zag dat alles nog intakt was. Dus dacht ik bij mezelf, als ik hem vanaf een andere HD kan bekijken, misschien doet hij het ook wel als ik die 17gb zélf op master zet. Dus ik computer weer uit, 5gb eraf gehaald en die 17gb als master aangesloten aan t einde van die kabel.
Computer weer aan... en ja hoor.. daar begon de lange piep weer.

Nou dat werkte dus niet, dus ik wilde die 17gb weer Slave hangen en die 5gb weer Master, werkte dat ook ineens niet meer !!! Terwijl 5 minuten ervoor die het nog wel deed.

En sinds dien wil hij niet meer starten met welke harde schijf dan ook :S

Hij geeft 1 lange piep van 3 / 4 seconden en 2 hele snelle piepjes erachter aan (volgensmij want ze gaan heel snel achter elkaar).



En hier http://www.computerhope.com/beep.htm zag het volgende staan:

Beep Code --------------------------------------------------------------------- Description
One Long and Two Short Beeps ------------------------------------ Video (Mono/CGA Display Circuitry) issue.


En ergens anders:

1 long, 2 short Indicates a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information


Mij zegt het niet veel maar misschien julie wel..??

Zou die piep echt met dat type foutmelding ook te maken hebben of dat hoeft niet altijd?

En wat nu te doen?
 
Eerste 2 pinnen naast de IDE aansluiting is master, de rest zonder jumpers, helemaal zonder jumpers, slave.

Master aan het eind van de kabel, slave in het midden.

En trek die videokaart eruit, maak de contacten schoon, en zet hem goed terug, druk hem stevig aan, en opnieuw proberen maar.
 
Eerste 2 pinnen naast de IDE aansluiting is master, de rest zonder jumpers, helemaal zonder jumpers, slave.

Master aan het eind van de kabel, slave in het midden.

En trek die videokaart eruit, maak de contacten schoon, en zet hem goed terug, druk hem stevig aan, en opnieuw proberen maar.

dus mijn jumper-instelling moet zo worden volgens jou? :

:[:]:.: voor master...

En voor slave geen jumper, of je jumper zo zetten als bovenstaand plaatje komt toch op hetzelfde neer of niet?

iig bedankt al weer voor antwoorden !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan