windows xp pro: systeemherstel werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubyjane

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2004
Berichten
71
Als ik systeemherstel wil opstarten wil dat niet lukken en krijg ik de volgende melding:

rstrui.exe-entrypoint niet gevonden.
Kan entrypoint van procedure RemoteAssistancePrepareSystemRestore niet vinden in DLL- bestand WINSTA.dll

Wie kan mij uit de brand helpen?

Ook heb ik last van een aantal reclame dingen waaronder een of andere balk met reclame die ik niet wegkrijg.

Heb via Hijack volgende log gemaakt. Kan iemand die troep eruit halen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hijacklogs worden op Helpmij niet meer behandeld. Hier staat waarom niet.

Je gebruikt een oude versie van Hijackthis. Als je op 'hier' in m'n handtekening klikt zie je precies wat je moet doen om je log op antispywareoffensief.nl te plaatsen. Via die link kun je ook de laatste versie van Hijackthis downloaden.

Dat zou ik eerst even afwachten. Mocht het probleem met systeemherstel dan nog niet opgelost zijn, laat het hier dan even weten, wellicht dat we je dan verder kunnen helpen. :)
 
Geplaatst door rubyjane
troep is eraf. maar systeemherstel doet het nog steeds niet.:(

Dat is lekker snel! Onder welke naam heb je je log geplaatst op antispywareoffensief?
 
had nog een oude hijack staan.....met alle aanwijzingen en heb dat vannacht ff bekeken.....en wat bleek dat mijn dochter weer op 1 of andere manier zelfde troep erop heeft gezet....dus kon alle aanwijzingen nog volgen.:)
 
Het zou best kunnen hoor, dat je met een oude hijack van de rommel verlost bent, maar je kunt daar nooit 100% zeker van zijn. Ik zou je dan alsnog willen adviseren om een nieuwe log te plaatsen om volledig uit te sluiten dat spyware niet de oorzaak is van je probleem met systeemherstel.

Hier een uitgebreid topic over systeemherstel, waarin wat tips staan, maar nogmaals: plaats ff een nieuw logje!:)
 
Aan de foutmelding te zien lijkt het erop dat systeemherstel niet goed geïnstalleerd is. Ik zou eerst proberen systeemherstel opnieuw te installeren:

Start->Uitvoeren-> c:\windows\inf ->OK
Zoek het bestand sr.inf en klik met rechts.
Klik met links op installeren.
Volg verder de aanwijzingen die komen...
 
ik wist niet dat er zoveel instond:)

zie van alles staan maar geen sr.inf wel zie ik staan: sr, sr.pnf, :rolleyes:
 
Misschien is het wel een verborgen bestand, kan dat nu niet nakijken, zit op t werk achter een W2000-machine.

Zorg er via configuratiescherm/mapopties voor dat verborgen bestanden worden weergegeven en probeer het dan nog ´ns.

Zie je ´m niet staan, probeer dan deze registertweak.
Opslaan op je bureaublad, erop dubbelklikken en met ´ja´ antwoorden als gevraagd wordt of de inhoud in het register geïmporteerd moet worden.
 
Hier kun je een sr.inf-bestand downloaden. Plaats het in de juiste map en probeer het dan nog ´ns.

PS had je die regtweak nog geprobeerd? Ben niet helemaal duidelijk geweest; die was niet bedoeld om sr.inf zichtbaar te maken, maar om systeemherstel te enablen.:confused:
 
hmmmmmm ik krijg een melding dat ie er al instaat...... is dan waarschijnlijk SR want hij meldt dat sr.inf al bestaat........:rolleyes:
 
Geplaatst door rubyjane
hmmmmmm ik krijg een melding dat ie er al instaat...... is dan waarschijnlijk SR want hij meldt dat sr.inf al bestaat........:rolleyes:

Dan is ie er dus wel....:)
 
kan verdorie niet verder.heb xp nodig en die heb ik uitgeleend maar nog niet terug gehad:evil:
 
Dan wacht ik op de dingen die komen gaan.....:)
 
tijdens ophalen van servicepack 2. stopt het installeren en krijg melding :

"migrate.exe-entrypoint niet gevonden. Kan entrypoint van procedure GetIUMS niet vinden in DLL-bestand MSDART".DLL"

Installatie van die Update stokt nu en gaat niet verder.
Wat moet ik nu doen??:(

De boel maar onderbreken?
:confused:
 
Ik zou eerst het probleem met systeemherstel oplossen en daarna SP2 installeren. Tijdens installatie van SP2 wordt er nl. een restorepoint aangemaakt, en dát wil nu dus niet. Je zegt dat 'de boel vastloopt'. Zie je nog een knop om het proces te annuleren en/of een keuze om door te gaan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan