windows XP pro verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcvogelaar

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Ik wil van mijn laptop windows xp pro verwijderen nu zou dat moeten kunnen via software in configuratiescherm maar helaas kan ik het daar niet vinden via de helpfunctie geven ze dat ook op, maar ik heb overal gezocht maar het staat nergens, ik wil naar windows 98 terug.
Wie weet een oplossing zonder dat er moeilijke termen gebruikt wordt, zodat ik als eenvoudige pc gebruiker het ook begrijpt alvast bedankt.

Booten met een floppy en dan de schijf leegmaken via FDISK (dan ben je wel alleskwijt).

Daarna nieuwe partitie maken en nieuw besturingsoftware installeren.

zie http://go.to/wintips voor de werking van Fdisk.

Is het niet mogelijk om het eraf te halen zonder dat ik alles kwijt ben.

Als je daarna opnieuw windows installeert zal je toch alle applicatie's opnieuw moeten installeren. Alleen de windows bestanden verwijderen is een onbegonnen werk.

Dat is dan voor mij mooi kl......ten want ik heb er zo veel foto's op staan

Je hebt niet toevallig nog een PC in huis? Zodat je eventueel een klein netwerkje kunt maken ofzo? Of een brander in je laptop?

Tja, dan heb ik ook geen oplossing, of je moet alle foto's met diskette's over willen brengen.

Met een usb netwerkkabel kan je met weinig geld en heel simpel al een netwerkje aanleggen. Gewoon de kabel erin, netwerk installeren en klaar.

En anders kan je voor niet al te veel geld een 32 Mb pendrive kopen, waarmee je je bestanden kunt overzetten.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Met PM zou je wel een partitie erbij kunnen maken en je data daar dan op backupppen, dan boottten met de xp-pro cd en de c schijf formatteren en opnieuw partitioneren in fat32/NTFS.

Moet je wel PartitionMagic en een bootable windowsxp cd hebben.

sorry hoor temtation maar dat is voor mij abacadabra maar wel bedankt voor reactie het leg niet aan jouw maar aan mij.

Geplaatst door mcvogelaar
heb je met deze kabel ook geen netwerkkaart nodig?

Nee, die heb je niet nodig. Wel is het belangrijk dat je op je computer een windowsversie hebt draaien die USB ondersteunt (dus geen Windows 95, die ondersteunt USB niet of slecht)

Op laptop XP Pro OP PC 98 dus dat moet geen probleem zijn ik vind het al knap dat je met een simpel kabeltje een netwerk heb ik had er nog nooit van gehoord ik ga kijken of ik eraan kan komen bedankt voor jullie reactie's en nog een prettige avand verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan