Windows XP probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mauro313

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2006
Berichten
33
Ik heb geprobeerd windows xp opnieuw te installeren maar dit is niet helemaal goed gegaan denk ik.:(
Ik heb orginele cd-rom van windows xp erin gedaan. Hierna kwam het scherm naar voren en heb ik op windows installeren geklikt. Tijdens installatie kreeg k paar keer de melding dat hij bestanden met de naam: cga(aantal cijfers).fon niet kon kopieren naar de windows installatie mappen. Ik kon kiezen of ik door wilde gaan of niet. Ik klikte op doorgaan. Hierna ging het installeren eigenlijk vlekkeloos.
Totdat ik windows moest activeren. De code die op de pc staat geplakt is onjuist geeft hij aan. Nu kom ik dus niet verder.
Ik denk zelf dat ik windows niet goed heb geinstalleerd. Als ik de pc in de veilige modus opstart dan zijn er wel veel programma's verwijdert maar er staan dan nog steeds programma's tussen die er voorheen ook opstonden.
Ik weet niet hoe ik nu verder moet.
 
Hallo !

Heb je de partitie waarop je Windows hebt geinstalleerd wel eerst geformatteerd ?
Ik zou opnieuw opstarten vanaf de Win XP-CD en eerst formatteren.

Succes,

Harry.
 
Om vanaf cd op te starte moet ik toch iets in de bios van de pc doen of niet?
 
Naar het BIOS gaan door de DEL, F2 of F10 toets in te drukken.
Daar zoeken naar "boot", Boot-sequency" of iets dergelijks.
De CR-Rom speler als eerste instellen.
Daarna opstarten met de XP-CD in de CD-speler.
Als in het DOS-scherm :"opstarten van CD" verschijnt snel op een toets drukken.
Als het goed is verschijnt het blauwe opstartscherm van WinXp.
Volg de aanwijzingen; de rest gaat vanzelf.

Succes,

Harry
 
Als ik naar de bios ga, en ik ga naar het menu Boot dan staat er: Boot Settings.
Daaronder kan ik kiezen uit: Boot Device Priority en CDROM Drives (er staat ook nog boot settings config en security maar die moet ik waarschijnlijk niet hebben)

Welke moet ik nemen om in te stellen om cd rom speler als eerste in te stellen?
 
Hallo,

In "Boot Device Priority" zorg je dat je CD-Rom drive als eerste staat. Meestal kun je kiezen uit: Floppy Drive, Hard Disk (of:IDE 0), Cd-Rom drive, en evt. Lan .

Succes,

Harry.
 
Oke het is gelukt, ik zit nu in het blauwe scherm.
Ik moet nu kiezen op welke partitie ik windows wil zetten. Er staat er maar 1.
Ik kan kiezen: - Op enter drukken om windows op deze partitie te installeren
- Op c drukken om partitie in niet - gepartitioneerde ruimte te maken
- Op d drukken als ik de geselecteerde partitie wil verwijderen.

Als ik op enter druk komt er te staan: U wilt windows xp installeren op een partitie waarop al een besturingssysteem is geinstalleerd. Als u windows xp op deze partitie installt kan het andere besturingssysteem mogelijk niet juist werken.

Dan kan ik kiezen of ik: C, door wil gaan met installen of Esc als ik andere partitie wil selecteren.

Moet ik nu gewoon doorgaan met installeren, omdat de pc misschien later zelf formateert of niet?
 
Druk op "d-deze partitie verwijderen".
Op het volgende scherm kun je dan kiezen voor "Nieuwe partitie maken"
Kies de grootte die je wilt.
Dan "Deze partitie als NTFS Formatteren".
Dan installeer je XP op deze partitie !

Zie ook:http://www.schoonepc.nl/instal.html

Succes,

Harry.
 
Harry Snor zei:
Druk op "d-deze partitie verwijderen".
Op het volgende scherm kun je dan kiezen voor "Nieuwe partitie maken"
Kies de grootte die je wilt.
Dan "Deze partitie als NTFS Formatteren".
Dan installeer je XP op deze partitie !

Zie ook:http://www.schoonepc.nl/instal.html

Succes,

Harry.

Indien je meerdere prtities hebt, oftewel schijfletters, zul je met deze aktie de windows installatie nooit op de C:\ hebben\krijgen, dan kiest windows de eerstvolgende partitie voor de C:\ etc. en wordt de eerste partitie de eerstvolgende vrije schijfletter.
Met alleen formateren krijg je dat probleem niet.
 
Lange Pier, T.S heeft maar een partitie momenteel, als ik het goed begrepen heb. Deze formatteren is dan toch voldoende ?

Harry.
 
Harry Snor zei:
Lange Pier, T.S heeft maar een partitie momenteel, als ik het goed begrepen heb. Deze formatteren is dan toch voldoende ?

Harry.

Was ook meer als informatie bedoeld, daar er meerdere topics over zijn geweest.:)
In dit geval maakt het niet uit, hij heeft er maar ééntje.
 
De installatie is gelukt en vlekkeloos verlopen.
Ik moet nu alleen windows activeren, maar de productcode die op de pc is geplakt werkt niet. Wat kan ik nu het beste doen?

In ieder geval harstikke bedankt voor het helpen met installeren Harry Snor:thumb:
 
Als het een legale Win-versie is: contact opnemen met Microsoft Nederland.

Is het geen legale versie, mag ik je op dit forum niet verder adviseren.

0800-0233487.(gratis nr. voor activatie-problemen).

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan