Windows XP prof en 128mb intern geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bassos

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Berichten
357
Windows XP prof en 128mb intern geheugen gaat dit samen of moet ik er niet aan beginnen. Op de laptop draait nou windows 98....
 
Theoretisch moet het kunnen (klik), maar ik zou er niet aan beginnen. Vooral als je ook nog SP2 installeert heeft alleen windows al een flinke swap-file op de harde schijf. Laat staan de programma's die je daarnaast nog wil draaien. En daardoor voelt je computer enorm traag aan.
 
Programma's komen er niet zoveel op. Ik denk AVG Free virusscanner en AVG antispyware. Verder zal ie alleen gebruikt worden om te internetten...
 
windows draait lekker op 512 Mb dus.......
nee ik zou er niet aan beginnen.
windows 2000 zou nog willen.
 
Inderdaad, wat is na windows 98 dan een optie? Ik wil wel in de microsoft familie blijven.

edit: ik heb eigenlijk geen idee welke OS er allemaal van microsoft zijn, die voor dit doel kunnen worden gebruikt...
 
Laatst bewerkt:
Als de laptop nu lekker draait met 98 zou ik niets veranderen,je kan er wel een zwaarder programma op draaien in het begin zal het nog wel gaan,maar na een aantal weken wordt het allemaal toch een stuk trager!
 
Maar het probleem is dat 98 niet goed meer werkt, ik denk door een virus of iets dergelijks. Want ik kan bijvoorbeeld AVG niet meer installeren of een ander antivirus programma. Daarom ben ik opzoek naar iets anders.
 
zie mijn antwoord even eerder geplaatst

windows 2000 met sp4
 
Dan kan je toch 98 opnieuw installeren meteen een schone installatie doen,dan draait alles weer lekker snel en heb je weer plezier met de latop!
 
windows draait lekker op 512 Mb dus.......
nee ik zou er niet aan beginnen.
windows 2000 zou nog willen.


hij wil hem gebruiken voor internet, dan is feitelijk 128 mb voldoende. mijn pc heeft ook bijzonder weinig ram geheugen, maar doet t prima alleen voor internet. daarnaast kan je de visuele effecten en een aantal services uitschakelen bij xp om nog meer werkgeheugen te sparen.en SP2 is niet erg nodig, werk ook nog steeds met SP1 en dat gaat ook prima. Zolang je pc wel goed beveiligd is tegen virusjes enzo, heb je weinig te vrezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan