Windows XP Profesional Instaleren werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter JL04
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JL04

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2007
Ik heb twe laptops die standaard voorgeinstaleerd waren en ook voorzien zijn van een legale windows key. Echter de installtiebestanden stonden op een aparte partitie die mijn voorganger maar heeft gewist.

Ik heb gebeld met NEc en HP en die zeggen dat zij de bestanden niet op cd kunnen opsturen en er niets meer aan kunnen doen. Als ik windows XP instaleer die ik zelf nog heb liggen en vul de geldige code in dan krijg je een foutmelding.

Is er iemand bekend met het probleem en wat kan ik er aan doen?

Het betreft de volgende 2 type laptops:
Nec Versa M360
HP 6710b

Met vriendelijke groet

J.Leeuw

Is de Windows XP versie gelijk aan de versie die je hebt geprobeerd? Er zit namelijk verschil tussen HOME en PROF key.

Antwoord

Het is professional (staat op de sticker) en daar heb ik ook de cd van ingevoegd!!!

De foutmelding precies is:
"U hebt een onjuiste code ingevoerd"
Terwijl deze op de sticker onder de laptop staat

Dan kunnen we er denk ik vrij kort over zijn:
er moet een lettertje of cijfertje fout door jou worden ingetoetst: 0 ipv O of I ipv L, anders móet het naar mijn bescheiden mening werken.

Installatie id

Nee daar ben ik 100% zeker van dat is deze invoerfout niet heb gemaakt
Bij beide laptops zegt hij namelijk verkeerde key-code.

De cd die ik er nu in heb is een cd van slimdirect

Windows Proffesional Versie 2002
Inlcusief SP 2

Zijn er van proffesional ook nog andere versies in omloop?

Met vriendelijke groet

JL

Slimdirect ? Is dat een paarsachtig schijfje?
Is dat een versie voor studenten?

Wat je vraag betreft: 32 bits / 64 bits?

Laatst bewerkt:
Schijven van slimdirect

Ja zijn 32-bits , staat
"Windows Professional op versie 2002"

De foutmelding is reeds trouwens:

"U heeft een ongeldige produktidentificatie uitgevoerd"

Toverlaptops lijken het wel

Met vriendelijke groet

J.Leeuw

Kijk even hier en ook de links die helemaal onderaan die pagina genoemd worden. Gaat over de Product-ID van XP(-CD's) en de gebruikte CD-labels.

Het zou bijv. kunnen zijn dat je een OEM CD-code probeert te gebruiken op een Volume License XP CD. Als ik de informatie van die pagina goed begrijp werkt dat niet.

Als het goed is kun je m.b.v. de informatie die genoemd wordt op bovengenoemden pagina je XP CD zo verbouwen (=opnieuw branden met een beetje aangepaste informatie erop) zodat jouw code wél te gebruiken is. In essentie zijn namelijk alle XP installatie-cd's gelijk.
Zal er op neer komen dat het bestand Setupp.ini in de i386 map gewijzigd moet worden op de installatieCD, en evt. ook het CD-label.

Overigens ga ik er wel vanuit dat je een CD-code probeert te gebruiken die hoort bij de taal (NL of ENG) en soort (Home of Prof) die overeenkomt met de installatie CD. Het proberen van een engelse CD-code op een nederlandse XP CD gaat bijv. niet werken, net zoals het gebruik van een XP Home CD-code op een XP Prof CD.
[EDIT, toevoeging voor de volledigheid]: Hoogstwaarschijnlijk geldt hetzelfde voor het gebruik van Windows XP 64-bit CD-code op Windows XP 32-bit installatie-CD en andersom.

We horen wel of je hier wat aan hebt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt

Ik ga hier mee aan de slag en je hoort nog van me

J.Leeuw

Om even terug te komen op dit onderwerp. Ik meen dat ik ooit eens een keer gelezen heb dat grote fabrikanten zoals DELL en HP eigen keys hebben die bij hun software horen.

Zoek hier even meer informatie over op want ik weet het niet 100% zeker. Maar ik schat dat je toch echt een Custom-XP van Nec of HP nodig hebt.

Succes ;)

Hoi,

Als het goed is kan je van HP niet de recovery-disk niet formatteren en geeft een melding met toegang geweigert!!!!!

Verder moet je als het goed is een cd-rom(dvd-rom) hebben gekregen met de naam herstelcd.

J.Leeuw

Nou het heeft even geduurd maar dan toch het volgende:
- Bij beide laptops was er een recovery verborgen partitie. Deze was echter gedelete.
- Bijd e NEC en de HP krijg ik de hersteldvd's opgestuurd door de fabriek. Dus dat is goed nieuws
- Om deze te gebruiken moet ik de hared schijf wel voorzien van een aantal kenmerken. Dit moet middels DOS.
- Ik denk dat ik dit aardig kan oplossen dus wil dit forum sluiten

Met vriendelijke groet en onzettende bedankt

J.Leeuw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan