windows xp professional opnieuw installeren (resetten)

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomboeg

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2009
windows xp professional opneiuw installeren (resetten)

we hebben een computer die is gecrasht we kunnen hem niet meer aan krijgen
weet iemadn wat we moeten doen ik snap er niks van en we kunnen de pc niet gebruiken
enig idee

we hebben al verschillende dingen geprobeert herstelconsoles enz...

maar we snappen er ook niks van weet iemand hier raad mee:confused:

Ik denk dat de hier gegeven tips ook voor jou wel handig kunnen zijn. (Met name mogelijk het berichtje van 21.12 uur)

Let op! Dat topic dat ik postte is ook hartstikke vers, er kunnen dus zomaar replys bijkomen. Check het topic over een kwartier of over een uur nogmaals.

Laatst bewerkt:
???

helaas kan ik hier het antwoord op mijn vraag niet vinden

enige naderen ideen

windows xp professional opneiuw installeren (resetten)
Dat is je vraag.

En in dat andere topic staat o.a. de suggestie:

Je zal éérst in het bios de opstartvolgorde moeten veranderen naar:

1. CD / DVD
2. HDD
3. ...
4. ...

Eenmaal dat gedaan kun je XP prima installeren.

Heb je meerdere schijven en of partities op je pc dan is het aan te bevelen Windows op een andere partitie te zetten dan waarop de beschadigde staat, je kan dan na installatie de data van de beschadigde Windows schijf veilig stellen.

Laatst bewerkt:
Als je het goed vindt dan antwoord ik je hier in je eigen topic ipv in dat andere topic.

Het bios is een "stukje" van de pc dat de pc vertelt dát íe een pc is. Na het aanzetten van de pc (als íe normaal functioneert) zie je altijd één of meerdere zwarte schermen met allerlei boodschappen.
Welnu, die boodschappen worden door het bios gegenereerd.
Ergens in dat bios, dat zal je wel zien als je erin zit, wordt de opstart volgorde van de computer geregeld. Moet het ding eerst starten vanaf de hartddisk, of moet de pc eerst naar je cdlade kijken of 'ie daar wat invindt om vanaf te kunnen starten.

Je voelt 'm misschien al aankomen? Als de opstartvolgorde bij jouw machine
1. hdd is en
2. CD

én je Windows installatie is corrupt, dan kom je in een ellendige looping waar je niet meer uitkomt.
Je zal dus het bios in moeten en die opstartvogorde moeten veranderen naar
1. CD
2. hdd

eenmaal dat gedaan en je start dan op met de CD van XP in de lade én je drukt kort na het aanzetten van de machine op een willekeurige toets, dan wordt vanaf CD gestart en kun je Windows opnieuw installeren.

Laatst bewerkt:
ehm...?

maar wij zijn niet zo technics alle waardevolle bestanden staan veilig het liefst willen we hem formateren en dan resetten

dat was bij de toshiba laptop ewl gelukt alleen bij de andere computer niet want de toshiba cd werkt alleen op toshiba laptop

we hadden een virus aanval we zitten met Lan aan elkaar gekoppelt dus we kregen eht virus allebij

enig idee wat te doen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan