Windows XP Professional SP3 start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

arne55

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2006
Hallo,

Voorheen had ik alleen Windows Vista op mijn pc geinstalleerd. Omdat een aantal programma's niet op Vista konden draaien heb Windows XP op een aparte partitie geinstalleerd. Via VistaBootPro heb ik kunnen instellen dat ik bij opstarten kan kiezen tussen Vista en XP. Beide besturingsystemen hebben ongeveer een week gewerkt. Ik kon zowel op Vista als op Xp.. Geen enkel probleem. Wanneer ik echter nu kies voor Windows XP blijft ie op het scherm hangen waar het Windows Logo wordt getoond en een laadbalkje. Verder gaat ie niet, hoelang je ook blijf wachten. Windows Vista werkt daarentegen nog prima.

Wie weet wat het probleem is en hoe ik het kan oplossen zonder XP weer opnieuw te moeten installeren? Ik heb geen backups gemaakt dus kan niet zo makkelijk terug.

Gr,
Arne

Probeer eens op te starten met het veilige modus menu. (F8 drukken tijdens het opstarten)
kies voor de laatste juist werkende configuratie en kies voor XP.

Probeer eens op te starten met het veilige modus menu. (F8 drukken tijdens het opstarten)
kies voor de laatste juist werkende configuratie en kies voor XP.

Ik ben vergeten erbij te zetten dat ik dat al heb geprobeerd zonder enig resultaat.

Laatst bewerkt:
Ik heb nogmaal geprobeerd via Veilige modus op te starten en dan kiezen voor laatste werkende configuratie, dan gebeurd er hetzelfde.

Wanneer ik echter voor de normale Veilige Modus kies start Windows Xp wel op! Wat nu te doen?

Heb je een cd-rom met XP SP3 geslipstreamd?

Op de partitie waar Windows XP op stond geinstalleerd was nog maar 1 MB ruimte vrij, Via veilige modus heb ik 500 MB aan bestanden weggegooid, om te kijken of dat wellicht het probleem was, maar hij start nog steeds niet in de normale modus op.

Probeer eens of het volgende wil helpen in veilige modus.
Start > uitvoeren > type hier sfc /scannow, druk op enter. Let op de spatie.
(weet niet zeker of dit in veilige modus ook uitgevoerd kan worden)

Hier vind je uitleg wat dit commando doet;
http://support.microsoft.com/kb/310747/nl

Helaas dan heb ik even geen optie meer. Je kan wel in veilige modus voor de zekerheid dingen gaan back-uppen. Mocht je toch tot een herinstallatie moeten komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan