Windows XP Professional x86 met 4 GB RAM.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0663

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Hallo,

Als ik Windows XP Professional x86 installeer in plaats van Windows XP Professional x64 op mijn computer met een x64 processor, en 4 GB RAM, is mijn systeem
dan veel slomer? Of maakt het niet zoveel uit als ik Windows XP x86 installeer, en dan 3,2 GB RAM gebruiken in plaats van Windows XP x64 met 4,0 GB RAM gebruiken? Ik heb op Google gezocht, en op andere forums gaat het meestal over Windows Vista/7, en daar raden ze de x64 editie aan voor 4 GB RAM, maar mijn vraag gaat over Windows XP.

Niet slomer nee maar ik raad 64bit aan wegens dat het sneller werkt op die hardware

Oke, maar als 64 bit OS kan ik Windows XP Professional x64 Edition (Ondersteuning gestopt in april) installeren, en als 32 bit OS kan ik Windows Embedded POSReady 2009 (Ondersteund tot 2019) of Windows XP Professional x86 (Ondersteuning gestopt in april) installeren. Want kan ik dan beter doen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je niet aan de 64bit kan komen van embedded raad ik je aan om 32 te gebruiken xp prof zou ik dan links laten liggen

Volgens mij is er geen x64 versie van Windows Embedded POSReady 2009, dus dan ga ik Windows Embedded POSReady x86 installeren. Bedankt voor de hulp.

@gast0663
Je bent al bijna 3 jaar lid op dit forum.
Gebruik a.u.b. het berichtvenster "snel reageren" of "reageer op vraag" (aan de linkerkant) als je direct op de vorige posting reageert en niet de "quoteknop".

Om Windows x64 te installeren moet je chipset dat ook ondersteunen, wat bij een normale PC uit de tijd van XP meestal niet het geval is.
Met 4 GB ram (waar overigens maar 3,2 GB van gebruikt wordt bij x86) is XP normaal gesproken supersnel als hij goed geconfigureerd is. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan