Windows XP professonial wil niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicj56

Banned
Lid geworden
4 jan 2010
Berichten
3.344
Hallo,

Gister sloot spel dat mijn vriend aan had laten staan ik zien opnieuw opstarten en daarna wil hij nog een keer en nu wilt windows xp niet meer opstarten ik hoop dat juliie mij kunnen helpen ik heb er wel een virus op gehad.


PS: Veilige modus wil niet werken hij blijft dan op zwart beeld staan wat is er dan aan de hand?
 
Laatst bewerkt:
Zou je je iets beter kunnen verwoorden?

Als ik ong begrijp wat je bedoelt kun je een proberen op te starten in vga modus..
 
Ik kan niet in veilige modus hij blijft zeg maar hangen op het besturingsysteem te kiezen als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik weet niet op hij gecrasht is ofzo?

PS: wat kan de oorzaak zijn?
 
nee erna normaal komt zeg maar zo'n streepje links in de hoek maar dat komt ook niet meer.
 
Ok, Kun je in de lijst met veilige modus ook kiezen voor VGA modus inschakelen?

Zo niet, start dan je pc opnieuw en na de bios druk je een aantal maal op F8, dan moet je die optie kunnen zien, kijk eens of dat helpt.
 
is dat in boot setup(dat is bij mij f8) het wil niet werken.
 
Laatst bewerkt:
Nee net iets erna op f8 drukken...
selecteer anders in boot setup je harde schijf en druk gelijk daarna weer op F8
 
start hij nog niet op.


Zelf denk ik aan windows opnieuw installeren maar ik heb de drivers niet.

Nog een ding als ik windows normaal starten kies loopt hij erop vast.

PS: als je mee wilt helpen zoeken dan heb ik hier mijn type: Packard Bell EasyNote R - EeasyNote R7745
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me idd een goede optie, is je pc gelijk weer schoon.
Ik heb geen tijd om mee te zoeken, maar een Packard bell kun je de drivers van de site af plukken.
even model of serienummer invoeren en je krijgt al je drivers te zien...
 
oké hoelang neemt dat ongeveer tijd in beslag.

Installatie van windows zelf duurt zo 40 minutjes, daarna alle drivers installeren kost ook zo'n 10 minuten minimaal,

daarna alle software + bestanden terug zetten.

Ik ben er altijd rond de 1.5 uur mee kwijt.

let wel op: als je windows opnieuw installeerd zijn alle programma's + bestanden die erop staan weg, dus maar eerst even een goede back up.

grt

Rens
 
Laatst bewerkt:
alleen ene vraag ik wil mijn videokaart driver installeren maar hij zegt stuurprogramma niet gevonden.


Type videokaart: NVIDIA Geforce 6200 GO
 
Laatst bewerkt:
Wie weet hoe ik stand-by kan activeren, maar ik wil hem ook weer op slaapstand en stand-by zetten.
 
alleen ene vraag ik wil mijn videokaart driver installeren maar hij zegt stuurprogramma niet gevonden.
Type videokaart: NVIDIA Geforce 6200 GO

Dat lijkt me niet zo raar, want als ik die driver downloadpagina bekijk zal er (hoogstwaarschijnlijk) ooit een ATI Radeon Mobility grafische kaart ingezeten hebben, dus geen Nvidia Geforce grafische kaart(!)

Als je inderdaad een 6200 GO grafische kaart hebt, dan vermoed ik dat je het gaat redden met de driver die hier staat.

Succes,

Tijs.
 
Hallo dnties,

Ik heb laptop weer vollop aan de praat bij nu bezig met de laaste beetje erop aan het zetten en dan lekker gaan slapen.

PS: Thank to all.
 
Mooi dat het allemaal werkt zoals je hoopte.

Nu je vraag is opgelost, graag nog even klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan