Windows XP Proffessional blauwscherm!

Status
Niet open voor verdere reacties.

agaroud9

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2007
Hallo,

Ik heb een laptop (een Dell Latitude D610) met Windows XP Proffessional die ik trouwens niet heb gekocht, ik heb de laptop gekregen van iemand anders omdat hij het niet meer deed. Het probleem is namelijk dat wanneer je hem opstart gebeurt er nog niks: hij geeft gewoon netjes het Dell logoscherm aan het begin en gelijk daarna vraagt hij of ik Windows normaal wil starten of dat ik het in Veiligheidsmodus wil starten etc. Ik druk op *normaal* starten (ik heb ook veiligheidsmodus geprobeert) en dan geeft hij voor 2 sec. het laadscherm met het windows XP logo maar daarna gelijk springt hij over naar een blauwscherm met de volgende foutgegevens:

*** STOP: 0x00000024 (0x00190203 , 0x823455E8 , 0xC0000102 , 0x00000000)

Het grote probleem is dus dat ik helemaal niet meer bij Windows kan komen, ik kan geen instellingen meer wijzigen of niks want ik kom niet verder bij het XP-laadscherm. Ik heb trouwens geen Windows XP opstartCDROM, ik kan WEL in de BIOS van de laptop komen.

Iemand enig idee wat ik moet doen??

Alvast bedankt en ik hoop op een reactie,

MVG,

Laatst bewerkt:
Je zult een CD-rom moeten regelen om herstelwerk te gaan doen.
Uit deze pagina
0x00000024: NTFS_FILE_SYSTEM
A problem occurred within NTFS.SYS, the driver file that allows the system to read and write to NTFS file system drives. There may be a physical problem with the disk, or an Interrupt Request Packet (IRP) may be corrupted. Other common causes include heavy hard drive fragmentation, heavy file I/O, problems with some types of drive-mirroring software, or some antivirus software. I suggest running ChkDsk or ScanDisk as a first step; then disable all file system filters such as virus scanners, firewall software, or backup utilities. Check the file properties of NTFS.SYS to ensure it matches the current OS or SP version. Update all disk, tape backup, CD-ROM, or removable device drivers to the most current versions.

Probeer het volgende:
Een opstartbare Hirens Boot CD maken (link: http://www.hirensbootcd.net/), daarvan opstarten en kiezen voor Mini Windows XP. Zodra Mini Windows XP is opgestart, dubbelklikken op My Computer, rechtsklikken op de C: schijf (wat jouw normale harde schijf zou moeten zijn), kies Properties, kies tabblad Tools, klik de knop Check Now..., zet beide vinkjes aan en druk op Start. Laat de scan en reparatie uitrazen (kan uren duren).
Nadat de scan en reparatie heeft plaatsgevonden, blijf in Hirens, klik op Start -> HBCD Menu. in HBCD Menu: Klik op Menu -> Optimizers -> jkDefrag. Vul in: C: en druk op Enter.
Minimaliseer het jkDefrag venster en laat de defragmentatie in zijn geheel uitrazen (kan uren duren, herstel het jkDefrag venster incidenteel om te zien hoever de defragmentatie is. De defragmentatie beslaat meerdere stappen.)

Zodra gescand, gerepareerd en defragmenteerd weer normaal opstarten, en hopelijk werkt het dan weer goed.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dank je wel voor je reactie, ik ben nu die Hirens Boot CD aan het downloaden, ik zal hem zometeen branden op cd en in de laptop doen, ik zal zo snel mogelijk terugreageren wanneer er enige vorm van vooruitgang is.

Voor het geval je niet weet hoe je die Hirens Boot CD kunt maken:
Download het .ZIP bestand van Hirens boot cd.
Pak het .ZIP bestand uit. Er komt een .ISO bestand uit.
Dat .ISO bestand kun je naar CD-rom branden met Nero (via Recorder -> Burn image) of met ImgBurn (via Write image file to disc)

Succes,

Tijs.

Voor het geval je niet weet hoe je die Hirens Boot CD kunt maken:
Download het .ZIP bestand van Hirens boot cd.
Pak het .ZIP bestand uit. Er komt een .ISO bestand uit.
Dat .ISO bestand kun je naar CD-rom branden met Nero (via Recorder -> Burn image) of met ImgBurn (via Write image file to disc)

Succes,

Tijs.

Ik heb geen moeite daarmee, want op hun site stond het ook al uitgelegd hoe dat moet. Maar dan heb ik een vraagje, wanneer de cd gebrand is, moet ik dan de laptop opstarten en dan erin stoppen voordat hij naar het blauwe scherm gaat en dan start de cd automatisch op of niet?

Gebruik deze instructie (aangepast uit de D610 handleiding):

Starting from CD

1. Insert the CD.
2. Shut down and restart the computer.

When the DELL logo appears, press <F12> immediately.

[If you wait too long and the Windows logo appears, continue to wait until you see the Windows desktop. Then shut down your computer and try again.
NOTE: The next steps change the boot sequence for one time only. On the next start-up, the computer boots according to the devices specified in system setup.]

3. When the boot device list appears, highlight CD/DVD/CD-RW Drive and press <Enter>.
4. Select the CD/DVD/CD-RW Drive option from the CD boot menu.

Succes,

Tijs.

-

Hey Thijs,

Ik ben nu in Mini Windows XP alleen nou doet die niks. Ik kom wel in My Computer maar als ik naar Properties ga bij C: en dan naar Tools en dan naar Check en ik vink beide dingen aan en druk op START doet die helemaal niks. Dat geldt ook voor het defragmeren. Ook kom iik niet in het HBCD0-menu. Wat nu? Als ik mijn eigen schijf wil verkennen geeft ie het volgende aan:

C:\ is not accessible
This file or directory is corrupted and unreadable.

Ik kom nu wel in HBCD menu en ben nu aan het defragmeren...ik krijg nu een zwart venstertje met een witte balk met de tekst : Processing C: en in het zwarte gedeelte staat Finished...

Laatst bewerkt:
Hmm... dat klinkt niet goed.

Probeer anders eens op te starten van een Ubuntu Live CD. Kijk even hier voor wat instructies, links etc.

Kijk of je daarmee wél iets kunt zien op je harddisk. Indien niet, dan ziet het er slecht uit.

Tijs.

Is goed, ik brand de ISO van Ubuntu nu op CD, ik bekijk morgen wel het resultaat.

Groetjes en bedankt voor al je hulp tot nu toe :)

YOU GOT THE BSOD!!!
waarschijnlijk heb je gewoon de blue screen of death. heb ik ook een xtje gehad. niks help behalve windows opnieuw installeren.
ik had windows xp opnieuw geinstalleerd en voila. klaar is kees

YOU GOT THE BSOD!!!
waarschijnlijk heb je gewoon de blue screen of death. heb ik ook een xtje gehad. niks help behalve windows opnieuw installeren.
ik had windows xp opnieuw geinstalleerd en voila. klaar is kees

Ja daar had ik ook al het een en het ander over gelezen op Internet toen ik naar info zocht. Maar het probleem is dat ik geen installatiecdrom van XP heb.

Hmm. dat is even balen.
vraag even in je vriendenkring rond. er is vast wel iemand die dat heeft.

Hmm. dat is even balen.
vraag even in je vriendenkring rond. er is vast wel iemand die dat heeft.

Nope, die hebben het ook niet. Maar ik kijk even verder naar Thijs' oplossing en als dat niet werkt probeer ik wel ergens een installatieschijf te regelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan