Windows XP reageert niet als tijdje niet gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrprozac

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2008
Beste mensen,

Ik heb een heel raar probleem met mijn computer. Het probleem is namelijk dat als ik mijn computer een tijdje (max. minuutje of 30) niet gebruik, dan loopt die helemaal vast, muis en toetsenbord reageren dan ook niet.

Event Viewer levert geen resultaten op, die logt ook niets op dat moment.

Ik heb dit probleem alleen met Windows XP, ik heb een aantal maanden Windows Server 2003 erop gedraaid. Deze gaf geen problemen, het lijkt erop dat alleen XP bij mij niet wilt werken.

Ik heb een Compaq EVO D510SFF, zoals die uit het fabriek komt. Het computer werd geleverd met Windows XP Pro. Ik draai nu ook Pro, maar om een of ander reden wilt die niet werken.

Ik heb het OS gisteren geinstalleerd, hij draait op fabrieksinstellingen, er zijn GEEN extra services geinstalleerd, en alle updates (van microsoft & HP(CompaQ)) zijn geinstalleerd.

Ik heb ergens gelezen dat het bij Win95 bij energiebeheer lag, maar daar ga ik niet van uit omdat win XP op het NT Kernel is geschreven. Ik ga het toch even proberen. Als het werkt dan hier een oplossing op het probleem voor anderen ;)

Als het pas na 30 minuten is, dan lijkt het erop dat iets wilt gaan werken na die tijd.
Dus lijkt mij iets van een schermbeveiliging, maar dat lijkt me sterk, dus lijkt me iets van
slaapstand waar 10.000DEN anderen superveel problemen mee heeft. En misschien bij XP gaat hij er helemaal mee stuk lol.

Kijk eens na bij energiebeheer of iets na 30 minuten in gang komt, zoals dat de schijven uitgeschakeld worden en de slaapstand dan ingaat ofzow.

Hoi,

Er niet zomaar van uit gaan dat het NIET aan energiebeheer zou liggen !!!
Schakel daar alle opties maar eens uit en kijk wat er dán na een half uur gebeurd.
Dus bij energieschema's alles op 'nooit' en evt. bij slaapstand het vinkje weghalen.

Laatst bewerkt:
Ik heb in mijn eerste post al aangegeven dat ik het energiebesparing uit zou zetten om te kijken of daar de fout zit, daarna heb ik de computer ong. drie uur met rust gelaten om te kijken of het daarna nog reageerde.

De computer werkt nu wel, het probleem is dus hierbij opgelost.

Ik snap nog steeds niet waar de fout zou zijn ontstaan, ik heb vele computers gehad die dit soort problemen nooit vertoond hebben. En ze draaien allemaal op dezelfde set-up disc....:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan