Windows XP repareren maar pc herkent CD drive niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

djwillem

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2009
Mijn computer geeft sinds kort de volgende foutmelding vlak na het opstarten:

'Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause.'

Hij zegt dat ik dit via de Windows XP schijf kan repareren maar nou is het probleem dat ik wel een schijf heb maar in de PC zat origineel geen CD lezer. Ik heb er wel één maar als nu heb ik deze geïnstalleerd en hij staat op Master maar hij start niet vanaf de cd op en de BIOS geeft hij aan dat de CD lezer 'NOT PRESENT' is.
Weet iemand wat ik kan doen om de PC de CD lezer te laten herkennen of XP via een andere weg te reparen?
Er zit ook geen floppy in, wel kan hij van USB booten. Is dit een optie?

Alvast bedankt,
Willem

Uitgaande van ide.

Als je hardware als master of slave installeert, horen er wel de jumpersettings bij voor master of slave.

Hoe bedoel je?
Ik heb op de Drive zelf de jumper op master staan, moet ik dit in de BIOS ook doen want voor zover ik weet is daar geen functie voor.

De hd was toch als master geconfigureerd en aangesloten.
Plaats deze terug zoals het was.

Maak de cdrom slave.
Start de pc dan niet?

Flatcable goed aangesloten? geen pinnetjes verbogen?
Voeding goed aangesloten?

Ik heb niks veranderd aan de HD, ik heb alleen de CD drive erin gezet en heb de XP cd erin zitten maar hij laadt de CD niet en zegt dat de drive NOT PRESENT is.

Hij installeert nu Ubuntu vanaf USB stick. Hopen dat hij zodadelijk normaal opstart. In ieder geval bedankt,

Willem

Ubuntu start gewoon op. Dan moet ik het maar met linux doen.

Nogmaals bedankt,
Willem.

haal gewoon de jumpers uit de dvd speler of selecteer cable select, sluit hem dan weer aan 9/10 werkt het dan wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan