Windows XP repareren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dapper

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2008
Om éé
n of andere reden startte mijn computer niet verder meer dan een blauw scherm met de icoons (heet dat zo?) Ik dacht via de Windowsschijf Windows te reparen.
Na opstarten via de CD krijg ik de vraag: Bij welke Windows wilt u zich aanmelden? Ik begrijp die vraag niet.Wanneer ik dan maar 1 ingeef volgt de vraag: Geef het Administrator wachtwoord.
Iemand enig idee wat ik moet invullen voor de keus om aan te melden en het wachtwoord?
Nog beter: weet iemand hoe ik het probleem met het blauwe scherm oplos?

Vast bedankt.

als je geen admin wachtwoord ingesteld hebt gewoon op enter drukken

als je geen admin wachtwoord ingesteld hebt gewoon op enter drukken

Wanneer ik dat doe krijg ik: C:\Windows. Ik kan dan met Help een hele rij (Dos)-opdrachten krijgen. Zoals Attrib,Batch,Bootcpg,CD,Chdir,Chkdsk enz.
En dan??

Hoi

Zou je dit eens willen proberen?

Opstarten(bios volgorde aanpassen) van de XP-(SP2/3) CD, kiezen voor R(epareren), de herstelconsole gebruiken (http://support.microsoft.com/kb/307654/nl , scroll naar: de herstelconsole gebruiken).

Trommel achter de prompt: chkdsk /r en klik op enter.

Als dit proces klaar is trommel je: fixboot weer: enter.

Dan: exit

Hoi

Zou je dit eens willen proberen?

Opstarten(bios volgorde aanpassen) van de XP-(SP2/3) CD, kiezen voor R(epareren), de herstelconsole gebruiken (http://support.microsoft.com/kb/307654/nl , scroll naar: de herstelconsole gebruiken).

|Trommel achter de prompt: chkdsk /r en klik op enter.

Heb ik gedaan en dat ging goed. Eindresultaat:4096 bytes per cluster
6399886 clusters in totaal opschijf.
397398 beschikbare clusters op schijf.

|Als dit proces klaar is trommel je: fixboot weer: enter.

Wanneer ik fixboot tik vraagt hij of ik zeker weet dat ik een nieuwe opstartsector wil schrijven op partitie D:

Is dat goed??

Dan: exit

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan