Windows XP service pack

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liminous

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2008
Berichten
33
Hallo, ik zit met een probleempje..

Voor een vriend ben ik wat aan het rommelen met zijn pc omdat dat ding vol met virussen zit. Nou wou ik AVG erop zetten, maar op het laatst kreeg ik de melding dat dat niet kon vanwege zijn besturingssysteem.. Het blijkt nu dat hij nog gebruik maakt van windows XP SP1, en AVG kan daar dus niet op. Nou heb ik gezocht via microsoft hoe ik hem over zou kunnen zetten naar SP2, en dat zou niet heel moeilijk moeten zijn. Via windows updates zou je dan die melding moeten krijgen dat er een betere versie beschikbaar zou zijn... Echter komt die melding er niet, en kan ik hem dus ook niet over zetten. Ook krijg ik nu opeens de melding bij hem dat zijn software niet legitiem is.

Heeft er iemand suggesties hoe ik hem toch over kan zetten naar SP2, en hoe dat gezeur van dat software vervalsing eraf gaat? En mocht dat niet lukken, hoe ik dan toch een dergelijk programma als AVG op zijn SP1 kan zetten?

Of moet ik, als dat lukt, hem gelijk al op SP3 zetten?

Alvast bedankt!

Greetz Limi :)
 
Laatst bewerkt:
Waarschuwing!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Beste,

Als er virussen op de computer staan is het niet erg verstandig om veranderingen in Windows aan te brengen bijv.een Service Pack installeren.

Er zijn wel andere virusscanners die wel op Service pack 1 kunnen.
bijv. AVG--> de oudere versie 7.5 (dacht ik) en antivir doet het ook.

Verder moet je Service pack 3 niet installeren als je een AMD processor hebt dan zou het voor kunnen komen dat hij helemaal niet meer wilt opstarten.

Ik denk toch dat het slimste idee is, Alle bestanden veilig stellen op een apart medium en dan de harde schijf formatteren.:eek:

let op!!! Het formatteren van de harde-schijf zorgt ervoor dat alle bestanden die op de computer staan verwijderd worden!!!!
 
Beste,

Als er virussen op de computer staan is het niet erg verstandig om veranderingen in Windows aan te brengen bijv.een Service Pack installeren.

Er zijn wel andere virusscanners die wel op Service pack 1 kunnen.
bijv. AVG--> de oudere versie 7.5 (dacht ik) en antivir doet het ook.

Verder moet je Service pack 3 niet installeren als je een AMD processor hebt dan zou het voor kunnen komen dat hij helemaal niet meer wilt opstarten.

Ik denk toch dat het slimste idee is, Alle bestanden veilig stellen op een apart medium en dan de harde schijf formatteren.:eek:

let op!!! Het formatteren van de harde-schijf zorgt ervoor dat alle bestanden die op de computer staan verwijderd worden!!!!

Haha over formatteren enzo heb ik totaal geen verstand, dus daar waag ik me liever ook niet aan :p

Dus AVG 7.5 zou het wel moeten doen dan?

En als ik eenmaal AVG erop heb gezet, en alles weer virusvrij is, kan ik hem dan alsnog overzetten op SP2? En hoe doe ik dat dan?

Bedankt voor de snelle reacties :)
 
je kan SP2 gewoon downloaden en installeren, ook op een illegale installatie zoals die van jou.
de melding dat je mogelijk het slachtoffer bent van illegale software (slachtoffer, hahaha) kun je ook verwijderen, maar ik geloof niet dat ik je mag vertellen hoe.
er is een tooltje voor, gebruik google.
 
Laatst bewerkt:
je kan SP2 gewoon downloaden en installeren, ook op een illegale installatie zoals die van jouw.
de melding dat je mogelijk het slachtoffer bent van illegale software (slachtoffer, hahaha) kun je ook verwijderen, maar ik geloof niet dat ik je mag vertellen hoe.
er is een tooltje voor, gebruik google.

Ghehe ik ben dom en blond met dat soort dingen :p

Kan je me anders niet mailen hoe ik dat moet doen? :p
 
gewoon op de link klikken, downloaden en installeren.
dat lukt je best.
en ik kan je niet mailen, ik heb je mailadres namelijk niet.
 
gewoon op de link klikken, downloaden en installeren.
dat lukt je best.
en ik kan je niet mailen, ik heb je mailadres namelijk niet.

Oke, eerst maar eens kijken of ik AVG 7.5 erop krijg en dan SP2 :)
 
Laatst bewerkt:
haha, het kan wel.
wist ik helemaal niet.
verwijder ff je mailadres, er lezen wellicht bots mee, krijg je bergen spam van
 
haha, het kan wel.
wist ik helemaal niet.
verwijder ff je mailadres, er lezen wellicht bots mee, krijg je bergen spam van

Ghehe dank je :)

Ik zie nu een mailtje met daar onderin een link.. Die kan ik gebruiken zodat ik die melding niet meer krijg?
 
de meningen over hitmanpro zijn verdeeld, het kan problemen geven.
en TS heeft geen spywareprobleem, althans hij/zij geeft dit niet aan.
de melding van legitieme software krijg je als je een illegaal OS hebt en windows genuine advantage op je systeem is geïnstalleerd.
dit wordt automatisch op je systeem geïnstalleerd via windows updates
 
Beide problemen los je volgens mij het makkelijkst op door het slipstreamen van een windows-cd en een format C:

Bovendien zou ik SP3 wel proberen. AMD of niet. Ik heb hier 2 amd's op sp3 werken hier en heb er geen spijt van ;-)

Over het downloaden en slipstreamen van windows-cd's vind je bergen tutorials op het net. Dus even goegel gebruiken en het hier laten weten als je er toch niet uitkomt.

Moest je daarna nog twijfelen wat betreft het formatteren (wat je ook kan laten doen of een tutorial over kan doornemen) kan je gebruik maken van nlite of vlite (ik weet niet welke van de twee voor xp is, de andere is voor vista). Dan denk je meteen over alles na voor je eraan begint en kom je tijdens de herinstallatie van windows niet voor verassingen te staan. Probeer zeker al de drivers meteen te integreren. Zo vermijd je het gevaar dat je deze niet meer vindt na de herinstallatie. En het belangrijkste van al: begin zo snel mogelijk met het maken van een backup.
 
Als je AVG 7.5 geïnstalleerd hebt en hebt geüpdate dan moet je hem laten scannen.
Ga voor de zekerheid naar de site van symantec:http://security.symantec.com/sscv6/default.asp?langid=ie&venid=sym

En doe ook nog een scan. Als dan alles weer veilig is gebruik je een anti-spyware om er zeker van te zijn dat alles echt helemaal schoon is.

Dan kun je gaan kijken of je service pack 2 kunt installeren.

Dat moet lukken is mij ook meerdere keren gelukt met verschillende pc's;)
 
Als je AVG 7.5 geïnstalleerd hebt en hebt geüpdate dan moet je hem laten scannen.
Ga voor de zekerheid naar de site van symantec:http://security.symantec.com/sscv6/default.asp?langid=ie&venid=sym

En doe ook nog een scan. Als dan alles weer veilig is gebruik je een anti-spyware om er zeker van te zijn dat alles echt helemaal schoon is.

Dan kun je gaan kijken of je service pack 2 kunt installeren.

Dat moet lukken is mij ook meerdere keren gelukt met verschillende pc's;)

AVG staat er nu eindelijk op.. Hij is ook geupdate.. Maar steeds als die ff aan het scannen is.. Valt ie uit :( Iemand een idee hoe dat kan en wat ik daar tegen kan doen? :)
 
Lat hem scannen, maar doe verder zelf niks, geen internet geen spelletjes alleen AVG laten scannen, en dan kijken of hij nog steeds vastloopt.

Probeer anders een antivir.;)
 
Lat hem scannen, maar doe verder zelf niks, geen internet geen spelletjes alleen AVG laten scannen, en dan kijken of hij nog steeds vastloopt.

Probeer anders een antivir.;)

Pfff nieuw probleem.. Ben al de hele dag van alles aan het proberen, maar niets lukt. Nou blijkt dat er Antivirus 2008 op staat! Ik heb al geprobeert om m met SpyHunter te verwijderen, maar daar kan ik m niet verwijderen. Nou heb ik verder wel gezocht hoe ik die eraf kan krijgen, maar ik snap er niets van. Is er iemand die mij ''in makkelijke taal'' uit kan leggen hoe ik Antivirus 2008 van de computer af kan krijgen?

Alvast bedankt weer! :)
 
Wat voor antivirus 2008 staat erop? Welk merk?

Op internet vindt je over removal tools!!!!

o ja, hitman pro, is slecht, werkt niet fijn, en je krijgt steeds meldingen koop dit product, koop dat product.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan