windows xp servicepack 2 wel of -nog- niet??

Status
Niet open voor verdere reacties.
sinds sp2 heb ik constant problemen met het spontaan uitvallen van de computer en bij de herstart allemaal verschillende meldingen dat het systeem hersteld is van een ernstige fout.

kan toeval zijn en is mijn comp echt kaduuk maar had daar eerder geen last van.

mijn mening: tja, gewoon de hele zooi backuppen en proberen is het niets herstel je het gewoon weer
 
Geplaatst door brianvandewege
mijn mening: tja, gewoon de hele zooi backuppen en proberen is het niets herstel je het gewoon weer

Kijk, da's nou een verstandige opmerking. :thumb:
 
anja8888,
ik heb ongeveer dezelfde vraag gesteld op 13 october onder de titel "service pack 2".
De hierboven beschreven reacties zijn in het algemeen wat positiever dan de reacties die 2 maanden geleden gegeven werden.
Ik begin er voorlopig niet aan.
Het is en blijft één grote gok. Het hangt allemaal van je configuratie af. Die is bij iedereen verschillend.
Interessante vragen daarbij zijn: hoe lang kun je eventueel zonder je pc? Hoeveel tijd kost het om je pc compleet opnieuw te installeren? Wat heb je nodig van Service Pack 2?
Op een gegeven moment zal ik wel moeten (b.v. omdat nieuwe software SP2 vereist), maar voorlopig wacht ik lekker af en laat meneer MicroSoft nog wat meer problemen fixen.
R.
 
het heeft bij mij heel lang geduurd VOORDAT ik hem KON installeren,......

maar nu eindelijk is het dan gelukt,....:thumb:
en tot nu heb ik nog geen enkel probleem gehad,

ik heb er wel voor gezorgd dat ik alles deed met de 4 stappen van microsoft, en de cd van microsoft,..
pc tje helemaal geupdate en schoongemaakt en toen geinstalleerd

dus als het kan, gewoon doen,........
je kan er binnenkort toch niet meer omheen,....

groetjesssssssss
 
Ik heb nu SP2 op een verse XP geïnstalleerd, tot nu nog zonder problemen. Wel problemen met die gare spyware steeds, maar daar heb ik nu adaware pro voor, hopen dat het een beetje helpt....
 
Ik hoor en zie nog steeds teveel negatieve reacties.
Ik hou het dus voorlopig gewoon bij servicepack 1>> iets wat goed draait moet je niet veranderen....:eek:

Bedankt allemaal voor de reacties!

Groetjes,
Anja :thumb:
 
En dit brengt je ook niet op andere gedachten?

Hieronder dan maar weer even mijn verhaaltje over SP2:

Je moet op een aantal zaken letten als je SP2 wilt gaan installeren:

Vooraf checken of je software en hardwaredrivers compatible zijn met SP2. Er wordt op Helpmij en nog veel meer fora een hoop over geschreven, er is genoeg informatie over. En het is geen overbodige luxe als je de sites van de soft- en hardware-leveranciers even bezoekt.

Voordat je met de installatie van SP2 begint, moet je computer virus- en spywarevrij zijn.

Het is verstandig om de Windows updates NIET automatisch te laten verlopen. Waarom niet? Omdat je, voordat je met het installeren begint aan een aantal dingen moet denken, die je dus niet meer kunt regelen als het installatieproces (automatisch) al aan de gang is:

- maak een systeemherstelpunt aan
- verbreek de verbinding met internet
- schakel je firewall uit
- schakel je virusscanner uit
- schakel je taakplanner uit
- schakel je screensaver uit
- schakel eventueel andere programma's uit die mee opstarten (dan bedoel ik NIET de standaard Windows- onderdelen)

Hou er rekening mee dat je computer tijdens het installatieproces één keer opnieuw moet opstarten. Zorg er dus voor dat programma's in bovenstaand 'lijstje' niet automatisch opstarten tijdens deze reboot.

Zo wordt het installatieproces niet verstoord door één of meer van bovengenoemde processen.
 
Als je hier klikt zie je welke software extra aandacht vraagt in relatie tot SP2.
 
"De conclusies zijn helder: wie met Windows XP werkt, doet er goed aan SP2 te installeren.....
Wie dat niet wil of (om technische reden) niet kan, moet minstens investeren in een firewall en virusscanner".

Heb ik !

En bedankt voor je reactie maar dit topic was al gesloten....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan