Windows XP servicepack2

Status
Niet open voor verdere reacties.

snapjaw

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2012
Beste Pc experts ,
Gisteravond heb ik een vriend van mij geholpen met zijn oude computer te repareren,
Hij heeft Windows geprobeerd te verwijderen via 'software' bij configuratie scherm
Als je de PC opstart krijg je in beeld : je moederboard scherm { Winfast }
Ik kan in de bios komen

Ik heb de CD als eerste bij Boot prioritys zodat ik windows opnieuw kon installeren.
maar de cd start helemaal niet op nadat ik hem als eerste priority "CD" heb gezet.

Ik zie alleen het moederboard scherm en die windows cd opstarten lukt me neit
weet niet eens zeker of windows wel goed is verwijdert ,
is er iets in de bios waardoor ik kan resetten of .. ik wil gewoon opnieuw installeren maar kom neit verder . hij probeert op te starten maar ik kom steeds terug bij mijn moederboardscherm :shocked: ik hoop voldoende uitleg gegeven te hebben,
Al op het forum zelf gekeken ook bij windows installaties maar zoals CD boot eerst werkt niet , Ik weet het echt niet meer :confused:

Ik hoop dat iemand hier mij advies kan geven Alvast bedankt ! Joris

Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Allereerst de vraag, heb je de instelling v.d. bootvolgorde ook opgeslagen in het Bios middels F10 bijvoorbeeld?
Controleer in het Bios ook even de datum en tijd, mocht die niet goed staan en hij geeft b.v. 2003 o.i.d. aan dan is de CMOS-batterij leeg en worden de instellingen niet meer opgeslagen.
Het kan ook zijn dat de cd die je gebruikt niet bootable is, dan kan er ook niet van cd opgestart worden.
Controleer dat eerst even voordat we verdergaan.

Laatst bewerkt:
Beste Mik ,

Heel erg bedankt voor je snelle reactie ! :)
Zodra ik thuis ben zal ik meteen kijken want de datum stond op 2005

Dit ga ik eerst maar eens proberen en saven met F10 had ik wel gedaan maar ik loop het nog eens door
Erg bedankt nadat ik heb getest reageer ik weer

Beste Mik ,

Ik heb nu via de CD geboot , Datum verandert en een ander toetsenbord waardoor ik de pijltjes kan bewegen in de bios bij boot cd .
Helaas ik dacht dat alles goed ging Cd ging aan en windows setup startte maar nu valt hij na een zoot bestanden te hebben geladen weer uit en staat dan weer stil op het moederboard scherm
Ik ben wel al weer n stuk verder met de PC bedankt daarvoor !

ik heb via helpmij forum al het volgende gevonden :
http://www.computerfeeling.nl/pages/installwinXP.asp

Ik zie dat het bij mij bij de eerste stap van partitie kiezen al misgaat , die zie ik helemaal niet
Ik ben zelf ook aan het googlen hiervoor maar als je me hier verder zou kunnen assisteren zou dat super zijn !

Laatst bewerkt:
Ik heb er 4 geheugen kaartjes inzitten weet niet of dat kwaad kan ? gister erbij gezet

Hoi !

Mogelijk is de Win XP-CD (Incl. SP 2, dus da's al oud !) niet meer in goede staat.

Als je niet zeker weet of de CD c.q. de CD-speler goed werken heeft het geen zin om verder naar oorzaken te zoeken 1

Als ik hier 'n oude PC met Win XP moet installeren, hang ik in principe altijd even 'n nieuwe CD-speler aan, anders is de kans op dit soort fouten maximaal aanwezig.

Greetz,

Harry.

Beste Harry ,

Bedankt voor de reactie ,
De CD speler heb ik er gister nieuw ingezet en de CD werkt zeker.
is er een andere verklaring voor ? heeft het niets met de partities te maken ?

snapjaw, heb je het windows xp installatieschijfje al eens gecontroleerd op krassen of vingerafdrukken.

Ja ik heb de cd gecontroleerd , er zaten wel wat kleine krasjes op ja , weet niet of dit heel erg is ?
ik heb ook geen andere cd om te testen :(

Als er krasjes op de CD zitten, kan dat de oorzaak zijn dat sommige installatiebestanden niet meer kunnen gelezen worden, en hierdoor de installatie afgebroken word.
Zie post van Harry Snor.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties ! erg veel geholpen inmiddels is het opgelost ,
Recovery en opnieuw gebrand erg bedankt Harry =)

Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan