Windows XP setup loopt niet door...

Status
Niet open voor verdere reacties.

WallyWally

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2004
Goedenavond allemaal,

Ik heb een probleem met het installeren van Windows XP.

Het volgende is het geval:

Ik heb onlangs van een vriend een 2e pc gekocht die ik wil gebruiken als downloadpc. Op deze pc heeft XP altijd vlekkeloos gelopen. Ik heb mbv PQMAGIC in DOS de hele partitie gedelete om vervolgens een frisse installatie te kunnen doen. Als ik de PC opstart krijg ik het blauwe XP setup scherm te zien en zijn er allerlei drivers enz aan het laden. Dit gaat even door en plots krijg ik een zwart scherm te zien met links bovenin een knipperende cursor....and that's it! Verder gebeurt er niets meer :confused:

Systemspecs (voor zover ik ze weet):

- AMD 2.4 of 2.6
- 256 MB RAM
- onboard video en geluidskaart.

Helaas zijn dit alle specs die ik zo'n beetje weet.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Probeer het eens met de XP cd zelf, partities eraf, opnieuw maken en formatteren.

Oei, dat was ik er vergeten bij te zetten:

Na het deleten van de partitie heb ik de originele XP schijf erin gedaan. Ik krijg dan het blauwe XP setupscherm te zien en even later het zwarte scherm met de knipperende cursor. Daarna gebeurt er niets meer...

WallyWally zei:
Oei, dat was ik er vergeten bij te zetten:

Na het deleten van de partitie heb ik de originele XP schijf erin gedaan. Ik krijg dan het blauwe XP setupscherm te zien en even later het zwarte scherm met de knipperende cursor. Daarna gebeurt er niets meer...

Ja dat ik al begrepen, maar in die setup kun je ook de partities verwijderen en opnieuw aanmaken en formateren.

Misschien dat er toch niet de juiste indeling hebt qua partitiegegevens, als je b.v. PM 7.0 hebt gebruikt.

Het rare vind ik dat als ik op mijn andere computer op dezelfde manier XP opnieuw probeer te installeren, er niets aan de hand is. Nu krijg ik niets eens de kans om mbv de XP schijf de partitie aan te maken en te formateren..

Dan denk ik toch dat er meer aan de hand is, je zal toch even in de kast moeten duiken, losse kabels, koeler van de CPU, etc. even nalopen.

dan ga ik dat maar eens even doen...

Alvast bedankt voor zover. Lukt het nog niet dan laat ik weer van me horen

WallyWally zei:
Goedenavond allemaal,

Ik heb een probleem met het installeren van Windows XP.

Het volgende is het geval:

Ik heb onlangs van een vriend een 2e pc gekocht die ik wil gebruiken als downloadpc. Op deze pc heeft XP altijd vlekkeloos gelopen. Ik heb mbv PQMAGIC in DOS de hele partitie gedelete om vervolgens een frisse installatie te kunnen doen. Als ik de PC opstart krijg ik het blauwe XP setup scherm te zien en zijn er allerlei drivers enz aan het laden. Dit gaat even door en plots krijg ik een zwart scherm te zien met links bovenin een knipperende cursor....and that's it! Verder gebeurt er niets meer :confused:

Systemspecs (voor zover ik ze weet):

- AMD 2.4 of 2.6
- 256 MB RAM
- onboard video en geluidskaart.

Helaas zijn dit alle specs die ik zo'n beetje weet.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt!

ik heb zelfde probleem met 2 pc's is hier al een oplossing voor ??

want ik wilde file server en Teamspeak servers maken daarvan weet iemand iets ?

WIN98 lukt wel maar geen 2000 of xp en linux

ook heb ik 4 verschillende hdd's geprobeert en 2 verschillende cd-roms heb andere voeding geprobeerd andere ide controller geprobeert

ik heb volgende windows geprobeert,

Win XP Home
Win XP Prof
Win XP Prof SP1
Win XP Prof SP2
Win2000 Prof
Win2003 Server
Win 98 SE (enige die werkt)

De volgende linux soorten geprobeert

Ubuntu
Fedora 4 cd versie en dvde versie
Suse
Mandrivia 2006 release (weet niet welke precies)
Gentoo

Geen van alle werkte van deze

snap er geen *** van

Laatst bewerkt:
WallyWally zei:
dan ga ik dat maar eens even doen...

Alvast bedankt voor zover. Lukt het nog niet dan laat ik weer van me horen

Start gewoon op met een opstartflop ( win 98)

en met f-disken kom je een mooi eind

partitie's verwijderen opnieuw aanmaken ( formateren!!)
en dan zal xp de schijf daarna wel herkennen.

suc6

bas9 zei:
Start gewoon op met een opstartflop ( win 98)

en met f-disken kom je een mooi eind

partitie's verwijderen opnieuw aanmaken ( formateren!!)
en dan zal xp de schijf daarna wel herkennen.

suc6

DIt heb ik ook al geprobeert maar na het controlleren en laden van gegevens krijg je zwart scherm en houd het op

Laatst bewerkt:
sjengstah zei:
DIt heb ik ook al geprobeert maar na het controlleren en laden van gegevens krijg je zwart scherm en houd het op

Niet verstandig om zelf een topic te openen, in plaats van een topic van iemand anders te kapen?:confused:

Maak er zelf eentje met de vermelding van de gebruikte hardware.:thumb:

Lange Pier zei:
Niet verstandig om zelf een topic te openen, in plaats van een topic van iemand anders te kapen?:confused:

Maak er zelf eentje met de vermelding van de gebruikte hardware.:thumb:

nah ik heb precies de zelfde problemen en de hdd's en cd-roms werken op andere pc als ik XP wil installeren perfect.

maar zal wel eigen topic maken met de hardware die ik gebruikt heb

maar iig de oplossing van bas6 werkte iig niet op beide computers waar ik het probleem heb

Een goedenavond allemaal,

Eindelijk is mijn probleem opgelost :D

Als eerste heb ik mijn harde schijf vervangen voor een nieuw exemplaar en heb in de BIOS
ANTI-VIRUS op disabled gezet. Daarna was het een eitje!! In ieder geval iedereen bedankt
voor jullie reacties :thumb:

WallyWally

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan