Windows XP sluit niet meer af

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordyoo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2006
Berichten
4
Hallo,

ik heb al geruime tijd een probleem met mijn pc. Als ik mijn pc een tijdje heb aanstaan lukt het mij niet meer om deze af te sluiten. Als ik namelijk op start-> computer uitschakelen klik, dan komt het zandlopertje in beeld en gebeurt er niks meer. Als ik mijn pc niet zo lang heb aan staan sluit hij wel normaal af.

Mijn HijackThisLog is al gecontroleerd, en hier blijkt geen fout in te zitten, misschien kunnen jullie me verder helpen

groet jordyoo
 
Hallo jordyoo. Welkom op Helpmij.nl :)

Check voor het afsluiten van Windows in Taakbeheer wat de niet-actieve systeemprocessen opnemen. Wat is dan de percentage CPU?

Taakbeheer is hier te vinden --> Werkbalk met r.m aanklikken > Taakbeheer > Tabblad Processen.
 
Laatst bewerkt:
het cpu gebruik varieert van 0 tot 30

dus ik denk niet dat de fout hierin ligt
 
jordyoo zei:
het cpu gebruik varieert van 0 tot 30

dus ik denk niet dat de fout hierin ligt

Als de niet-actieve systeemprocessen tussen de 0% > 30% CPU opneemt, betekent dat de reserende 70% > 100% CPU (actieve processen) verbruikt wordt door andere processen.

Als je doelt op het totale CPU-gebruik is dit toch iets aan de hoge kant. Zoek dan in tabblad processen welk proces het meeste opneemt.


ps:niet-actieve systeemprocessen nemen na alles te hebben uitgelogt op mijn pc ongeveer 98% > 100% op. CPU-gebruik 0% > 2%.
 
Laatst bewerkt:
o sorry ik zat verkeerd te kijken


de niet actieve nemen namelijk rond de 90 op, het getal veranderd wel de hele tijd maar blijft rond de 90 liggen

groet jordyoo
 
jordyoo zei:
o sorry ik zat verkeerd te kijken
de niet actieve nemen namelijk rond de 90 op, het getal veranderd wel de hele tijd maar blijft rond de 90 liggen

groet jordyoo

Kan je eens kijken welk proces(sen) de overige 10% > 30% opslikken?

Aangezien je een log geplaats hebt zal het dus niet aan spyware e.d liggen. Dus moeten we het gaan zoeken in de hardware/softwarematige omgeving. Heb je iets gedownload/geinstalleerd wat opmerkelijk was en waarmee het afsluitprobleem mee is begonnen?
 
Laatst bewerkt:
Als ik mijn internet explorer heb aanstaan gaat daar al snel 20% heen, als ik die uitheb dan halen de niet-actieve processen ongveer 98 procent. Het meerendeel gaat dus naar internet explorer


groet

jordyoo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan