Windows XP sluit (soms) niet meer af

Status
Niet open voor verdere reacties.

roelie1

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2005
Hallo,

soms doet ie het wel, soms niet.:(
Geldt ook voor standby zetten van PC (soms wel, soms niet). Moet dus regelmatig PC afzetten met aan/uit - knop; niet echt bevorderlijk voor HD denk ik...
Wanneer het wél lukt wordt steeds gevraagd of 'card reader' - programma mag afgesloten worden. Wat mag dit betekenen ?

dank en groeten,

Roel

Dat betekent zoveel [of zo weinig] als: Windows denkt dat de cardreader nog niet klaar is [of de cardreader heeft zich niet netjes afgemeld bij Windows] en daarom sluit Windows niet af...

Je kunt het proberen om de cardreader in apparaatbeheer uit te schakelen, daarna zou windows keer op keer vlekkeloos moeten uitschakelen....

Er zijn twee manieren om te proberen dit op te lossen: installeer de cardreader drivers opnieuw of... een routine toevoegen die, zodra jij op "windows afsluiten" drukt een z.g. "kill all running processes" actie uitvoerd.... [maar dat laatste kan ook problemen opleveren als er nog ergens een echt noodzakelijk programma aan het werk was]...

Via Regedit de volgende sleutel aanpassen:

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop

Code:
HungAppTimeout = 4000
WaitToKillAppTimeout = 4000
WaitToKillServiceTimeout = 4000
AutoEndTasks = 1

Deze waarden toevoegen of veranderen. Dat bevordert afsluiten windows.

melding cardreader krijg ik nog steeds.
Voorlopig sluit XP correct af.
Wait and see !

dank en groeten,

Roel

zet card reader uit

roelie1,
Ga naar start-uitvoeren en type msconfig-ok en ga naar tabblad services en opstarten en kijk daar of die cardreader tussen staat.
Vink hem uit toepassen -ok of sluiten en restart de computer.

Saldos,

cardreader staat er niet tussen...

dank en groet,

Roel

Heb je je cardreader nu al eens opnieuw geinstalleerd?

Goedemorgen,

Jullie oplossingen ten spijt...

Nog steeds sluit XP (soms) niet af. Ik tracht er op te letten wanneer dit gebeurt, nl. wanneer ik de PC geruime tijd niet gebruik (dus op stand by als ie zin heeft, of geactiveerd maar scherm verdwijnt na 10'). Als ik PC uit stand by haal of scherm terug activeer kan ik meestal na deze sessie niet afsluiten. Wanneer ik "uitschakelen" aanduid hoor ik dat de HD minder snel draait; sluit echter niet af. Mijn icons op bureaublad verdwijnen allemaal , na enkele minuten krijg ik de melding dat de PC aan het afsluiten is. Helaas, na 1u zegt ie dit nog steeds...

cardreader heb ik nog niet geherinstalleerd. (staat deze op mijn recovery DVD, vind hem niet terug ?)

Groeten

Roel

roelie1,

ga naar start-configuratiescherm-software en kijk daar of de cardreader ertussen staat.
Zo ja, verwijder hem dan van de lijst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan