Windows XP sluit traag af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rud06

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2008
Berichten
115
als ik mij pc wil afsluiten, krijg ik het blauwe scherm met windows wordt afgesloten
en dat duurt zeker 2.min. voordat het afgeloten is.het opstarten duurt ook iets langer dan normaal.
pc is virus en spyware vrij. wie kan mij hiermee helpen?
alvast bedankt.
 
Heb je toevallig veel programma's openstaan, zoals anti-virus, programma's die op de achtergrond runnen, ..?
 
Dit kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben. Zorg er allereerst voor dat er geen virusscans plaatsvinden op de achtergrond door sterk vertragende scanners zoals AVG en dat de schijven niet worden geïndexeerd voor snelle zoekopdrachten (dit is te vinden als je rechts op een schijf klikt in Verkenner. Het virtuele geheugen (wat naar schijf geschreven wordt) kan blijven bestaan of worden gewist na afsluiten. Controleer dat het niet gewist wordt, of je moet dit om privacy redenen op prijs stellen. hiervoor open je de register editor, na het maken van een herstelpunt, en ga naar de volgende ingang:
[HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management]
Zorg er dan voor dat de ClearPageFileAtShutdown waarde op 0 staat.
Verder op tijd de schijven defragmenteren en onnodige programma's uitschakelen bij Start > Uitvoeren "msconfig" n het tabblad Opstarten. De betekenis en het nut van de verschillende ingangen kan je gemakkelijk met Google vinden. Het helpt als je eerst binnen alle programma's het indexeren en updaten uitzet. Ook Windows Update kan meestal beter worden uitgeschakeld. Zo krijg je ook minder slechte updates. Succes. Alfred
 
probleem is niet geholpen

ik heb het gedaan ,maar het probleem is niet verholpen.
als het blauwe scherm met; windows wordt afgesloten te voorschijn komt, blijft het zeker 2.5min. staan voordat de pc uitgaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb vorige week de Messenger service automatisch laten starten geactiveerd, en sindsdien gaat het afsluiten van mijn pc ook veel trager.
Ga dat dus weer uit zetten?
Staat dat bij jou ook niet aan?
En zo ja, misschien helpt uitzetten wel.
 
Is het sinds een Windows update of het installeren van een programma, dan kan je dat weer weghalen met Configuratiescherm > Software. Soms heb je een systeemherstelpunt van voor dat het is opgetreden, nieuwe programma's moet je dan wel weer installeren. Scan op malware, spyware en andere exploits met een goede scanner zoals MBAM. Ik zou de opdracht sfc /scannow geven bij Uitvoeren zodat de beveiligde Windows bestanden worden gecontroleerd. Je moet de CDRom van XP dan kunnen invoeren. Kijk vooral ook even in de logboeken of er op het moment dat je de computer afsluit ook een melding was over iets dat niet uitgevoerd kon worden. Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Logboeken. Klik rechts op de fouten om bijzonderheden te kunnen zien en zoek naar de namen van bestanden en processen met Google.
 
Hoi,
pc is virus en spyware vrij. wie kan mij hiermee helpen?
klik op de eerste link in m'n handtekening en controleer of je pc écht vrij is van spy/malware.
 
Ik heb niks verandert in/bij Messenger service. maar wil het wel controleren,waar kan ik hem controleren? en als het aan staan, waar uit te zetten?

Ik heb vorige week de Messenger service automatisch laten starten geactiveerd, en sindsdien gaat het afsluiten van mijn pc ook veel trager.
Ga dat dus weer uit zetten?
Staat dat bij jou ook niet aan?
En zo ja, misschien helpt uitzetten wel.
 
Sorry voor de late response.

Krijg normaal een email, maar heb deze nu niet gekregen.

Rechter muisknop bij mijn computer.

Selecteer dan beheren (oid.) (Engels is manage).

Kies dan de laatste keuze (bij mij heet dat 'services and Applications')

Selecteer dan 'Services'.

En zoek dan Messenger op en kiijk of die gestart is.

Zo ja, stoppen en op manual zetten of uitzetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan