windows xp sneller opstarten met bootvis

Status
Niet open voor verdere reacties.

viper706

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2004
Berichten
344
Vroeg me af of ik mijn windows xp sneller kan opstarten.
Nu vond ik het programma bootvis
hier
....maar is het betrouwbaar.
Heb een beetje mijn twijfels, aangezien er vaag wordt gedaan wat dit programma veranderd aan mijn besturingssysteem.

meningen graag!!

microsoft zegt er dit over:
hier
 
Schakel alle systeemgeluiden uit voor een merkbaar snellere op en sluitprestatie
 
tegenwoordig is dit voor de nieuwste systemen niet meer de issue
Het wordt nog algemeen aangeraden.
Of je nou een Porsche of een Fiat hebt.......gooi er een paar zandzakken in en hij rijdt slechter :cool:
Op Tweak-sites vind je vaak nuttige tips.
Windows Logo verwijderen is ook zoiets.
 
Hele goede link Elisa :thumb:

** Opgeslagen **

Maar zoals gezegd. Het helpt alleen in die gevallen, waar bepaalde processen (voornamelijk drivers en services) verkeerd verwijderd zijn of door een andere reden in een on-effectieve volgorde gestart worden.

Groetjes,

Pietere
 
Zeker goede link :thumb:.

Ik ga hem even proberen.

Mijn laptop wordt steeds slomer, maar is bijna nooit idle. Als ik hem niet gebruikt zet ik hem uit.
 
Pak even het nummer van oktober van de C'T erbij......
Bootvis is leuk... maar het doet niets, (in dat nummer hebben ze een heleboel "mythes" over het versnellen van het opstarten getest en als mythe bevonden. (mythes van Bootvis tot "tweaks" in het register) erg interressant :)

om het opstarten te versnellen... is het het best dat je zo min mogelijk opstart. dus check de standaard opstart locaties waar normaliter zich ook spyware nesteld en haal daar alles weg wat je niet nodig hebt (ook al is het leuk :)), daarnaast kun je in je services gaan grasduinen

voor interresante prestatie wijzigingen mbt services:
(EN) http://www.theeldergeek.com/services_guide.htm
(NL) http://www.schoonepc.nl/optim/bootvis.html << lollige naam trouwens :)

Hiernaast kun je ook de "leuke" goodies van XP uit gaan zetten zoals de "mooie" visualisatie en de "Handige" aanlog schermen en de "fantaaaaaastische" audio mogelijkheden. maar het is dan afhankelijk van de systeem configuratie of je daar daadwerkelijk verschil in merkt (tis er wel maar niet altijd merkbaar)

Zorg daarnaast voor voldoende schijfruimte op je harde schijfen.
Veel mensen zullen ook nog defragmentatie aanraden maar persoonlijk vind ik het effect daarvan te verwaarlozen als je voldoende ruimte leeg hebt op je schijf.
Als je je Virtueel geheugen door windows laat beheren kun je die wel defragmenteren voor optimalisatie

Eventueel je Fontmap schonen van lettertypes die je toch nooit gebruikt (zeker als je meerdere fonts extra hebt geinstalleerd) deze worden namelijk bij het booten benaderd).

Je prefetch map in de windows directory schonen is ook verstandig.
hierdoor fetch windows de applicaties niet meer pre.... dus bij het opstarten duurt het korter... maar die tijd ben je dan weer kwijt bij het opstarten van de applicatie. het voordeel is wel dat je de applicaties die je toch niet meer gebruikt er wel uitgekieperd hebt en dus een (kleine) snelheids winst

nou dat zijn mijn tips voorlopig. Mocht iemand mij op een onwaarheid of een "mythe" betrappen hoor ik het graag :)
 
Je prefetch map in de windows directory schonen is ook verstandig.
Daarvoor kun je het progje CleanUp gebruiken.
Maakt ook nog allerlei temp mappen leeg.
Waarschijnlijk heeft CCleaner ook zo'n functie.
 
Geplaatst door viper706
microsoft zegt er dit over:
hier

Overgenomen:
Bootvis.exe is a performance tracing and visualization tool that Microsoft designed ......

Please note that Bootvis.exe is not a tool that will improve boot/resume performance for end users. Contrary to some published reports, Bootvis.exe cannot reduce or alter a system's boot or resume performance. ..........

zegt genoeg over bootvis :)

He Elisa, Zijn jou hersens dan te downloaden?
 
Als je de Prefetch map leeg maakt, bewaar dan het bestand Layout.ini anders bereik je (zeker de eerste reboot) precies het tegenovergestelde van wat je wilt bereiken.

Groetjes,

Pieter
 
Het schijnt dat het legen van de map DLLCACHE ook prestatiewinst oplevert.

True?
 
Ik heb heel veel dat die tips verzameld, ga er een artikleltje over schrijven. Maar zelf uitgevoerd heb ik nog niet; moet ik nog even induiken :).

Het leek me al onverstandig. Thx!

Trouwens, worden die DLLcache bestanden ook niet weer misbruik :confused:.. Moet ik ook eens bekijken ;)
The security catalogues are also updated so the Windows File Protection service always knows what version of the digitally signed file is current!

It is interesting to note that the virus "W32/CodeRed.D", that caused so much mayhem by shutting down Internet Servers in the summer of 2002, used this very same undocumented setting to stop the Windows File protection service from running. The virus could then release its Trojan payload to do damage and replicate itself around the Internet!
.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan