Windows XP SP2 loopt niet meer na installatie nieuwe voeding en RAM

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pretender1979

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2008
Goedemorgen mede-forummers.
Omdat mijn oude voeding was gaan piepen, heb ik de PC voorzien van een nieuwe voeding (nu ook van 350 watt naar 400 watt, 350 was niet te krijgen).
Ook wilde ik het geheugen uitbreiden van 512 MB naar 1024, echter de oude en de nieuwe RAM module wilden niet met elkaar (computer bleef bij de start al hangen). Nu zit er dus een nieuwe RAM module van 512 MB in (Kingston DDR400, de oude was een merkloze DDR333 module).

Sinds deze vernieuwingen wilde Windows XP (toen nog SP3) niet meer starten.
Ik heb eerst via de reparatiefunctie op de XP CD-Rom een schijfcontrole en reparatie uitgevoerd, omdat ik dacht dat de schijf mogelijk een opdonder had gehad.
Toen dit niet hielp heb ik Windows XP over de oude heen geinstalleerd, werkte perfect... Veel updates geinstalleerd, totdat ik bij de update van SP2 kwam. Na herstarten zie ik wel het opstartscherm heel vaag op mijn beeldscherm, maar daar blijft het systeem op hangen.
Weer een nieuwe installatie, nu met formatteren van de gehele schijf. Alles loopt goed totdat ik SP2 installeer, dan blijft het systeem dus rigoreus hangen op het opstartscherm.

Heeft iemand ideeen/tips over hoe ik dit op kan lossen?

Goedemorgen mede-forummers.
Omdat mijn oude voeding was gaan piepen, heb ik de PC voorzien van een nieuwe voeding (nu ook van 350 watt naar 400 watt, 350 was niet te krijgen).
Ook wilde ik het geheugen uitbreiden van 512 MB naar 1024, echter de oude en de nieuwe RAM module wilden niet met elkaar (computer bleef bij de start al hangen). Nu zit er dus een nieuwe RAM module van 512 MB in (Kingston DDR400, de oude was een merkloze DDR333 module).

Sinds deze vernieuwingen wilde Windows XP (toen nog SP3) niet meer starten.
Ik heb eerst via de reparatiefunctie op de XP CD-Rom een schijfcontrole en reparatie uitgevoerd, omdat ik dacht dat de schijf mogelijk een opdonder had gehad.
Toen dit niet hielp heb ik Windows XP over de oude heen geinstalleerd, werkte perfect... Veel updates geinstalleerd, totdat ik bij de update van SP2 kwam. Na herstarten zie ik wel het opstartscherm heel vaag op mijn beeldscherm, maar daar blijft het systeem op hangen.
Weer een nieuwe installatie, nu met formatteren van de gehele schijf. Alles loopt goed totdat ik SP2 installeer, dan blijft het systeem dus rigoreus hangen op het opstartscherm.

Heeft iemand ideeen/tips over hoe ik dit op kan lossen?

laat dan xp maar draaien op Sp1 als er geen andere oplossing is maar snap er ook niks van hoe het kan gebeuren bij jou

laat dan xp maar draaien op Sp1 als er geen andere oplossing is

Wat is dat nou weer voor advies?:o

@TS: je zegt "opnieuw geinstalleerd over de oude heen".
Wat bedoel je daar precies mee? Heb je een herstel-installatie gedaan, gewoon over de oude heen geinstalleerd, harddisk geformatteerd, verklaar je eens nader

@Daand
Bedankt voor het advies, maar voor de veiligheid voor de computer wil ik toch graag de nieuwste updates kunnen draaien.

@Mrmusic
Ik heb in eerste instantie zonder formatteren Windows XP geinstalleerd in de directory van de oude windows, dus alle overige bestanden zijn blijven staan (veel foto's en dergelijke), daar heb ik nu een back-up van kunnen maken.
Toen dit niet werkte, heb ik de schijf bij een nieuwe installatie geformatteerd en alles helemaal schoon geinstalleerd.

Ok....

Wat was de reden waarom je je voeding hebt vervangen? Alleen dat piepen of vertoonde de pc nog andere kuren?

Ik heb geen andere kuren aan de pc kunnen ontdekken. Maar uit de voeding kwam een hele hoge pieptoon, en daarvan werd ik knettergek.

Het moederbord is een Gigabyte GA-8S648FX, voorzien van een Pentium 4 2.6 Ghz.

Ik heb geen overclock-acties uitgevoerd, alles draait op de snelheid waarop het ontworpen is.
Grafische kaart is een Ati Radion met 128mb.
Verder heb ik een extra PCI kaart met 4 usb poorten op het moederbord geprikt, en een Sweex netwerkkaart (bedraad) omdat de netwerkpoort op het Moederbord 2 jaar geleden al afscheid heeft genomen.

Ik ga ook maar wat dingen bedenken nu hoor...

Hoe probeer je xp2 te installeren? Vanaf cd en met een .exe bestand?

Sorry voor de late reactie, maar ik was even weg.
Ik probeer SP2 te installeren via Microsoft Update. Deze windows versie is de originele die met de computer is meegeleverd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan