Windows XP start heeeeeel traag op!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

meloen82

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Berichten
167
Hallo allemaal,

Ik en mijn ouders hebben allebei een computer met windows XP erop. Mijn xp start redelijk snel (dus normaal) op. Bij de computer van mijn ouders duurt dit echter heel erg lang. Hij start gewoon op en dan denk je dat je al kunt beginnen met werken maar dat lukt dus niet en pas een minuut of twee drie erna hoor je het opstartgeluidje en kun je echt beginnen. Ik vind dit heel raar omdat ik bij mijn eigen computer dit probleem niet heb. Ik heb al geprobeerd om met het programmaatje "bootvis"het opstarten te versnellen maar ook dit hielp niet. Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen om dit probleem op te lossen!!

Alvast bedankt!!

Groetjes Milou

Ps; zowel ik als mijn ouders hebben norton antivirus 2003 geinstalleerd. Zou het hier misschien aan kunnen liggen??
 
Je zou eens kunnen kijken wat er allemaal mee opstart.
Bij uitvoeren typ je msconfig en kijk je bij tabblad opstarten.
Ook zou je eens op spyware kunnen scannen met Adaware of Spybot.
Bij mij duurt opstarten met NAV 2004 , ongeveer 2 minuten langer .
 
Milou,

Het is "mijn ouders en ík "

Hebben jullie beide ook dezelfde computer.
Dus zelfde moederbord, processor, geheugen. harddisk enz enz.
Starten jullie beiden ook dezelfde programma's op als de computers aangaan.
Welke versie van XP gebruiken jullie, de home of pro versie.
 
Hoi Puppie,

Nee we hebben niet dezelfde computer maar in het begin startte de computer van mijn ouders wel "gewoon snel"op. Ik weet niet welke programma's aangaan bij het opstarten. We gebruiken beiden "Windows XP home edition".

Groetjes Milou
 
Zoals esjeka ook al schreef kan het aan norton 2003 liggen,
deze zou je eventjes uit kunnen zetten.
Wat je ook eens zou kunnnen doen is om je tijdelijke internet bestanden eens te legen en je cookies ook te verwijderen.

Dit kun je doen in je internetbrowser en dan extra en dan internetopties.
daar knop bestanden verwijderen en cookies verijderen.

Raar verhaal misschien maar het wil wel helpen.
 
de rede dat die van jouw sneller gaat kan toch iets heel simpel zijn niet alle pc's zijn even snel .

als jij een andere videokaart heb dan je ouders zou het zo kunnen zijn dat de drivers van je ouders meer tijd nodig heeft.

(als jouw ouders een 486 pc hebben en jij een p4 3,4 dan kan je er van uit gaan dat die van je ouders langzamer gaat )




laat die pc een chekken op spyware !!
 
Hoi meloen82, misschien even defragmenteren?
Bedenk, dat het zeeeer lang kan duren.

@puppie, het is "Hebben jullie beiden ....."

Dus niet beide, maar beiden .

Dennis.

ps. Mijn Nederlands laat ook te wensen over hoor.
 
@ dennis,
je hebt helemaal gelijk maar het ging mij meer om het respect voor de ouderdom.
 
meloen82, Als je HD bijvoorbeeld 30GB is en je hebt er maar één partitie op zitten, dan draait je PC na een tijdje zeker trager door het ontstaan van defragmentatie. Delen van je bestanden zijn van elkaar te ver verspreid over de sectoren. Dit hoeft natuurlijk niet per sé de boosdoener te zijn.

Wel staat vast hoe kleiner de partitie waarop je os wordt geïnstalleerd je os veel sneller draait, omdat je dan ook met weinig defragmentatie te maken zult krijgen.

Dennis.
 
Het probleeem is opgelost!! Het lag inderdaad aan norton antivirus 2003 en wel aan een bepaalde update. Daar heeft norton zelf een oplossing voor bedacht die je dan weer via een update kon downloaden. Het probleem was alleen dat ie deze update niet uit zichzelf ophaalde. Dus heb ik gewoon net zolang handmatig geupdate totdat er op het scherm kwam te staan; "er zijn geen nieuwe virusdefinities beschikbaar". Toen was het goed.

Bedankt voor al jullie reacties en tips!!

Groetjes Milou
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan