windows xp start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

bert Timmers

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2000
Berichten
14
Best help forum
ik heb steeds het probleem dat bij het opstarten van windows hij heel lang moet zoeken terwijl het windows embleem met het lopende balkje in beeld is, soms is dit niet maar wanneer ik eerst de printer aanzet heb ik het zeker
weten jullie wat er kan wezen?:confused:
 
Er zijn een paar plekken waar je kijken kunt:

Standaard te onderzoeken/proberen bij XP problemen:

- Start -> Uitvoeren -> MSinfo32.exe (Sectie Onderdelen -> Probleemapparatuur)
- Start -> Uitvoeren -> Msconfig.exe (tabbladen Services en Opstarten)
- Start -> Uitvoeren -> Services.msc (Kijk welke Services op Automatisch opstarten staan maar niet gestart zijn, zie ook Eventvwr.exe)
- Start -> Uitvoeren -> Eventvwr.exe (Secties Toepassing en Systeem: Fouten en Waarschuwingen)
Indien een Fout: Zoek op google naar: Source [de vermelde Bron] Error [het foutcodenummer] + evt. extra tekst, zoals de .dll of .exe die genoemd wordt en/of een 0xXXXXXXXX code
Indien een Waarschuwing: Zoek op google naar: Source [de vermelde Bron] Warning [het foutcodenummer] + evt. extra tekst, zoals de .dll of .exe die genoemd wordt en/of een 0xXXXXXXXX code
- Start -> Uitvoeren -> Devmgmt.msc (Apparaten met een rode X ervoor of een gele ! ervoor)
- Start -> Uitvoeren -> Dxdiag.exe (Alle meldingen & waarschuwingen bij de tests)
- Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow (Om te zien of je alle beschermde systeembestanden van Windows wel nog op de pc hebt staan. Houd hierbij de XP installatiecd-rom bij de hand. Vaak zijn hierna weer Microsoft Updates nodig).

Als bij Dxdiag.exe problemen boven water komen, DirectX 9.0c installeren over de oude heen, en daarna Dxdiag.exe nogmaals proberen. Zijn er driverproblemen, los die dan op door (bij voorkeur) WHQL (Windows Hardware Quality Labs) gecertificeerde drivers te downloaden en te installeren. Dat hoeven niet noodzakelijkerwijs de nieuwste drivers te zijn, zoek naar die WHQL certificering! Natuurlijk dan eerst de oude drivers deïnstalleren vóórdat je de nieuwe installeert.

Tijs
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan