windows xp start niet en reboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

ice_cold

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2006
gisteren haald ik mij harde schijf effe uit mijn pc. ik steek ze in andere pc derna terug in mijn pc
en ik krijg een error systeem failure. Dus ik besluit te formateren dat lukt allemaal.
maar erna als ik mij pc herstarte kwam het scherm veilig modus
ik neem opstart normaal --> mij pc reboot van zelf dan, ik probeerde de andere opties ook hij doet het zelfde. ik formateerde hem op nieuw heeft geen nut ?
WAT MOET IK DOEN ?

pc: asus pentuim 4 3.2ghz
512 ram
g-force niv Asus 128m ddr 3
voeding 400w

na een format kom je niet in de veilige modus hoor.
hoe heb je geformatteerd.

gewoon cd rom op boot dan gewoon formaat lang xp cd maar mij installatie kon niet voltooien hij reboot wanneer windows op start dus ik heb hardeschijf in andere pc gestoken daar windows op gezet terug gestoken in mijn pc . Maar hij reboot nog altijd

je hebt dus windows xp op een andere pc geinstalleerd en dan in de jouwe gestoken ???

is vrij normaal dat dat niet werkt - is andere hardware - werkt NIET !!!

de oorzaak dat het zowiezo op jouw pc niet werkt zou ik dan toch in defecte hardware gaan zoeken !

We hebben alle kabel controlleerd en vervangen de ram ook. zou het mss aan voeding kunnen liggen. of oververhitting of zo iets kweet echt niet.

als iemand nog oplossing weet post gerust.

oververhitting, voeding, moederbord ? etc ...
is het XP SP2:
druk dan op F8 zoals om naar veilige modus te gaan, en kies ipv veilige modus voor Opnieuw Opstarten bij systeemfout uitschakelen ... dan krijg je normaal een blauw scherm!
die code kan ons al een deel helpen

wel op de pc waar het opmoet installeren

Zie eerste reactie van Serverdude. Je kan niet zomaar je HD in een andere pc plaatsen, en dan Windows erop installeren, om deze hierna in een andere pc te plaatsen.

De pc waarop je windows hebt geïnstalleers heeft een andere hardware configuratie als de andere pc.

Dit zal NOOIT werken.

De enigste optie is om de HD in de juiste pc te plaatsen, en laat de pc booten op de CD.
En nu gewoon Windows helemaal opnieuw installeren.

Mvg P

Serverdude zei:
oververhitting, voeding, moederbord ? etc ...
is het XP SP2:
druk dan op F8 zoals om naar veilige modus te gaan, en kies ipv veilige modus voor Opnieuw Opstarten bij systeemfout uitschakelen ... dan krijg je normaal een blauw scherm!
die code kan ons al een deel helpen

wel op de pc waar het opmoet installeren

Ik heb wel ongeveer hetzelfde probleem, maar welke code wil je dan precies hebben?? Want ik krijg allerlei codes met 000 en heb maar 1x een andere code kunnen ontdekken van al de 100 keren dat mijn systeem crashte, namelijk iets met IRQ_IS_NOT_FUEL_OR_EQUEL (zo uit mijn hoofd gezegd hoor) Ik heb iemand gevonden die hetzelfde probleem heeft:

http://www.zdnet.nl//help.cfm?id=38932

Ik zal ook wel een eigen topic openen!!

ICE GOLD: ik heb het hetzelfde probleem gehad/nog steeds. Lees even het bovenstaande artikel op een andere website, miss komt je iets bekend voor?? Mijn systeem rebootte constant. In je bios staat wss een optie dat hij opnieuw opstart bij systeemcrash. Ik heb talloze keren opnieuw geinstalleerd en telkens bleef hij crashen tijdens installatie. Nog een paar keer opnieuw geinstalleerd (installatie duurde +/- 8uur!!) en nu heb ik mijn XP wel draaiende gekregen. Ik heb al mijn anti-spyware programma's erop gezet en BAM, hij crasht weer. Ik dacht dat ik miss een crash had doordat Spybot en Adaware samen draaide, deze kunnen een conflict opleveren samen. Maar hier even miss even een tip voor jou: uiteindelijk bedacht ik mij ineens dat je computer ook logboek bijhoud. Miss dat je daar even een error kan opzoeken?? Ik krijg namelijk "systeemfout 102" te zien. Je kan bij logboek komen via: start-> configuratiescherm -> systeembeheer -> logboeken -> systeem. Wss kom je daar wel iets tegen waar fout voorstaat. Er staat ook een categorienummer bij en je kan eventueel ook op de error zelf klikken, daar staat ook een omschrijving bij.

Ik hoop dat ik je nu een beetje op weg heb kunnen helpen!! Succes!! :thumb:

Laatst bewerkt:
Serverdude zei:
Irql_not_less_or_equal?

toch maar even je ram testen : memtest86

Ja, dat kreeg ik idd bij mijn eigen topic ook als antwoord. Ik had wel Everest Home eroverheen gegooid, maar die gaf alleen de standaard opmerking AGP doorvoergrootte aan. Maar dat heeft toch ook met je monitor te maken? Aangezien ik een VGA monitor heb?? En hij gaf iets over DMI aan, maar schijnt ook geen probleem te zijn?

Ik heb net eindelijk mijn password in mijn BIOS kunnen veranderen en ik heb even het eenenander nagekeken, weet niet of je er miss iets aan hebt???

IRQ's Activity Monitoring

Primary INTR ON
IRQ3 (com2) Enabled
IRQ4 (com1) Enabled
IRQ5 (LPT2) Enabled
IRQ6 (Floppy disk) Enabled (ik heb helemaal geen floppy drive?????)
IRQ7 (LPT1) Enabled
IRQ8 (RTC Alarm) Disabled
IRQ9 (IRQ2 redirected) Disabled
IRQ10 Reserved Disabled
IRQ11 Reserved Disabled
IRQ12 Ps/2 Mouse Enabled
IRQ13 Coprocessor Enabled
IRQ14 Harddisk Enabled
IRQ15 Reserved Disabled

Ik had trouwens ook nog ergens in mijn BIOS iets ontdekt met VGA deze stond op off en heb ik verander in ON, miss heeft het effect??

Ik heb nog iets raars ontdekt, soms als ik reboot en hij start weer op, dan krijg ik te zien boot from cd, verder niks en hij start gewoon normaal op. Ik snap niet hoe dit kan, want first reboot staat op HDD en second staat wel op CD. Je gaat me dan toch niet vertellen dat mijn HDD naar de *PIEP* is???

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan