Windows XP start niet meer op in Virtualbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0119

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2012
Hallo,

Ik heb een probleem, Windows XP start niet meer op. Als het opstartscherm weg is, dan krijg ik minder dan 1 sec. eem bluescreen te zien en start hij weer opnieuw op. Dit komt steeds terug. Wat kan het probleem zijn, en het belangrijkste, hoe los ik dit (gemakkelijk) op?

Hij start wel in Veilige modus op.
Laatst bekende juiste configuratie werkt niet, en heb helaas ook geen backup. Ik kan wel van CD opstarten om de setup te doen om 'm te repairen.

Alle hulp is welkom!

Groeten, xp2

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je nieuwe apparaten aangesloten voordat deze problemen voorkwamen?

Opstarten in Veilige Modus en dan een systeemherstelpunt terugzetten.

Lukt dat?

Ik ga het proberen, maar waar kan ik dat precies vinden in Windows?

Groet, xp2

Start, alle Programma's, Bureau Accessoires, Systeemwerkset.

Start, Uitvoeren: rstrui.exe

Laatst bewerkt:
Oke, hartelijk dank. Ik ga proberen of dit lukt. Alleen weet ik niet of er een herstelpunt is want die heb ik vergeten handmatig te maken.

De systeemherstel is gelukt, Windows start weer probleemloos op dus daar ben ik blij om. Ik moest wel een programma opnieuw installeren, maar dat was niet zo'n heel groot probleem. Alleen het rare was, de bestanden die ik ermee heb gemaakt, stonden wel nog in de map waar ik die dingen opsla, alleen was het programma verwijderd door Windows... Beetje vreemd dus.

Groeten , xp2

Oh, ja.. Ik weet de code en foutmelding niet van de stopfout (Blue Screen). Ik zag een flits en toen herstartte hij weer, en ik kon niet vanuit veilige modus automatisch opnieuw opstarten uitschakelen.. Heb je misschien een programma waarmee je die Blue Screens kan achterhalen?

Groet, xp2

Ok, nou, kom op zeg, ongeacht je Windows geld zo goed als hetzelfde:

Opstarten in Veilige modus, Aanmelden als (een) Administrator.
Start, Alle programma's , RMK Deze Computer, Eigenschappen, tabblad Geavanceerd, Opstart- en herstel instellingen, Deze computer automatisch herstarten UIT vinken. OK. Toepassen, OK.

EN dat wist je nog niet?..

Hoi XP2,
Hier is een makkelijk programmatje waar je BSOD's kan achterhalen.
Klikje
Logje even hier plaatsen waar de experts ernaar kunnen kijken (ik niet , weet daar niet veel van :P)

Deze informatie kan ik vinden uit de 5 BSOD's
---------------------------------------------
Het is allenaal dezelfde soort fout:
DRIVER_UNLOADED_WITHOUT_CANCELLING_PENDING_OPERATIONS

Deze Bug Checking Code hebben ze ook alle 5: 0x10000ce

Parameters:
BSOD 1: Par. 1: 0xf60fe8f8
BSOD 2: Par. 1: 0xf79ac8f8
BSOD 3: Par. 1: 0xf7a0c8f8
BSOD 4: Par. 1: 0xf7a3c8f8
BSOD 5: Par. 1: 0xf7a6c8f8

Parameter 2 is bij alle 5 hetzelfde:
0x00000000

Parameters 3 en 4 zijn hetzelfde als bij Parameters 1 en 2, daar geldt dus precies hetzelfde.

Bij BSOD 2 t/m 5 staat ook nog het volgende: The problem seems to be caused by the following file: hal.dll.

Meer informatie nodig? Ik hoor het graag. Deze informatie kon ik tot nu toe vinden.

Groeten, xp2

Kan iemand mij misschien de bovenstaande informatie wat meer toelichten of niet?

Oke dankjewel. Ik zal er naar kijken.
Ik heb 'm uiteindelijk in de Veilige Modus opgestart en vervolgens Systeemherstel uitgevoerd. Hij start nu weer normaal op.

Groeten, xp2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan