windows xp start niet meer op na installeren 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
Ik wilde 2000 naast xp installeren. 2000 werkt perfect maar als ik xp wil opstarten dan probeert ie tog 2005[xp staat op een ander HD dan 2000]. ik verander dus in de bios van welke OS hij moet opstarten. Neem ik de xp schijf dan zegtie dat ie probeert te booten op 2000 maar dat het niet lukt. Op die schijf staat op de D xp en op de C documenten. Normaal is de actieve partitie de C en staat het systeem op D. Bij het installeren zaten beide schijven aangesloten en wilde ik nogtans niets aan de xp schijf veranderen. de 2000 schijf mag eventueel nog geformatteerd worden.

Stond xp er als eerste op en zo ja op welke schijf.
windows 2000 staat dan op de andere schijf welke is dat dan.

op xp was het xp op D en documenten op C. volgens 2000 is mijn documenten F en windows xp G en 2000 C. xp was voor 2000 geinstalleerd

Dan gaat het ook niet werken xp moet op C en dan kun je er van alles achter plakken maar nu heb je 2000 op c en die heeft dan de eerste opstart.

ik moet tog op een of andere manier kunnen booten op xp. Kan ik dmv knoppix niet de stationsletters veranderen?

ik moet mijn boot.ini aanpassen. Ik moet dit doen in knoppix omdat 2000 ook niet meer wil opstarten. maar in knoppix kan ik niet opslaan:confused: hij zegt dan dat ik geen permission heb. ik heb read only al uitgezet in 2000 gisteren. Hoe kan ik tog mijn boot.ini aanpassen? en als dit niet zou kunnen en ik doe xp herstellen. Behoud ik dan al mijn programmas en instellingen?

oef het werkt weer. wat is er dus foutgelopen: toen ik windows 2000 wilde installeren werkte dit de eerste keer niet, de installatie liep vast, maar er was wel al een dualboot gemaakt, die dus corrupt was. Toen had ik de schijf van xp losgekoppeld en opnieuw begonnen met 2000. Koppelde ik beide schijven weer aan de pc, liep het helemaal fout en wilde xp en later zelfs 2000 niet meer booten!! Wat heb ik nu gedaan: xp geinstalleerd op de schijf van 2000(die was tog nog clean: er stond nog nix op.) en dan werd er opnieuw een multiboot aangemaakt(2 xp's dus.) nu zit ik jammergenoeg wel met een multiboot en ook raar maar waar met zogezegd 2 diskettestations:p terwijl ik er maar 1 heb, weet iemand hoe ik de B wegkrijg? Kben in ieder geval blij dat ik mijn eerste xp installatie die der al een half jaar opstaat en met meer als 100 programma's niet opnieuw hoef te installeren:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan