Windows XP start niet meer op; zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

crizztogg

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2012
Berichten
6
Ik heb sinds vandaag als ik mijn PC aanzet een zwart opstartscherm waar ik een aantal opties krijg.
ik weet echter niet welke optie ik het best kan kiezen aangezien ik mijn gegevens en programma's t liefst niet kwytraak,
dus daarom bij deze, what should i do?
Ik zet er ff een foto bij van het scherm zodat de barmhartige samaritaan die mij wilt helpen weet waar het over gaat.
20121115_002.jpg

alvast bedankt


oja, bij de weg, ik heb youtubedownloader gedownload gister en de keer dat ik daarna opstartte werd er gelijk een trojaans paard gevonden,
dat zal de boosdoener zijn geweest, maar ok,

gr. chris
 
Allebei bedankt, werkt het 1 beter dan het ander of leiden er 2 wegen naar Rome?
 
Als die melding blijft komen, dan het cmos batterijtje vervangen(type cr2032)
 
Die melding krijg je als o.a. de resetknop gebruikt en dan "denkt" de bios dat er wat is veranderd maar dat is niet zo, vandaar F2 en config opslaan bij afsluiten, daarna wordt er gewoon weer doorgestart.
 
Alweer, wat is de oorzaak?

Ik heb de afgelopen 3 dagen weer last van het zwarte scherm bij het opstarten, F2 en dan F10(save settings) werkt wel om het systeem hierna normaal opgestart te krijgen, toch zit er iets niet goed, weet iemand wat de oorzaak is of kan zijn en waarmee ik het kan verhelpen?
Groet Chris
 
Hoe oud is de pc? Zoals @jackall al aangaf zou ik eens denken aan de CMOS-batterij op je moederbord (CR2032)
De batterij kan zijn gaan lekken, leeglopen etc. dat kan invloed hebben op de Biosinstellingen.
Omdat je probleem is teruggekomen denk ik in eerste instantie daar aan.
Wat geeft de systeemtijd en datum aan?
 
Laatst bewerkt:
pc is 6/7 jaar oud en de systeemtijd klopt inderdaad van geen kant meer, ga vanmiddag even kijken voor zo'n cmos batterijtje, heb de oude er al uit gehaald, schijnt niet zo duur te zijn, laat nog weten of t heeft geholpen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan