windows xp start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

cornelis180

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
Berichten
195
Ik denk dat het spyware is; ik krijg een bluescreen:


Als ik met mijn windows xp cd wil repareren, vraagt hij om een diskette, maar heb geen diskette station hier in.

Hij start ook niet in veilige modus; en ikk weet niet hoe ik zonder dat hij opstart checkdsk moet uitvoeren.
 
Geen image/backup zeker? :)
Dan heb je inderdaad een probleem. Hoe je CHKDSK moet uitvoeren vindt je elders wel op Helpmij en anders op Google.
Wat de oorzaak van je BSOD nu ook is, je zal toch even zelf wat moeten uitvogelen.
Niemand kan zo zeggen wat er aan de hand is en hoe je het zonder een herïnstallatie op moet lossen.

Succes!:thumb:
 
Ik denk dat het spyware is
Waar baseer je deze opm. op?
windows xp cd
Is dit een originele XP installatie cd of een z.g.n. recovery cd die je bij de PC hebt gekregen?

Indien het een recovery cd is,haal hier dan een XP herstelconsole op.

http://www.thecomputerparamedic.com/files/rc.iso

Uitleg herstelconsole:
http://support.microsoft.com/kb/314058/nl


Uitleg CHKDSK:
http://support.microsoft.com/kb/315265/nl

Uitgebreider:
http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/chkdsk.mspx?mfr=true


Greetz
 
Ik trek je expertise niet bij voorbaat in twijfel,maar ik wil toch even weten hoe je die rc.iso op cd hebt gezet,dan weet ik tenminste zeker of de cd "bootable" (opstartbaar) is ;)

Greetz
 
Hahah, gewoon gemount, gebrand op cd, maar hij doet t wel, maar vlak voordat ik kan kiezen, dan krijg ik dat scherm pas. Ikzie dus wel van druk op f6 om .... te instaleren.
 
Tsja,je kunt wel lachen,maar het zal de eerste keer niet zijn dat iemand een iso-file uitpakt of het in het brandprogramma "sleept" i.p.v. het als "image"te branden ;)

Je plaatst tenslotte ook een afb. waar nauwelijks iets op te zien is.
maar vlak voordat ik kan kiezen, dan krijg ik dat scherm pas
Misschien dat iemand anders uit dit soort info wijs wordt,maar ik ga maar es een stukje fietsen i.p.v. van tig vragen te moeten stellen voor we iets opschieten.

Greetz
 
ik zal wat duidelijker zijn:

Als ik mijn computer wil opstarten, krijg ik zo'n blauwscherm met de foutcode 0x0000007E

Dit komt omdat ik of een virus, of spyware op mijn computer heb. (ben even op een site geweest die niet echt betrouwbaar eruit zag).

Nu heb ik het geprobeerd op te lossen; xp cd erin, maar ik heb niet de optie om te Repareren. Dit is denk ik omdat ik een gestripte windows heb. (nlite)

Vervolgens heb ik het geprobeerd met het herstel console, die start gewoon op van cd, lijkt het begin erg op xp cd, maar dan staat er: setup start windows op; en dan krijg ik weer een bluescreen.0x0000007E
 
Groot gelijk Wanderer. Je geeft ons niet echt goed antwoord en je luistert niet naar wat Wanderer als oplossing biedt, die verschillende websites.
En als dat blauwe scherm zich blijft opdoen is er waarschijnlijk een computer onderdeel kapot.
Zoek nog even verder of gooi er anders gewoon een nieuwe XP-install op. Of je zet je image terug, maar die zal je vast niet hebben anders had je al deze vragen niet.
 
Ik zie op die sites nergens hoe je chkdsk opstart als je windows het niet doet. (niet wil opstarten). ook niet in veiligemodus.
 
Als ik mijn computer wil opstarten, krijg ik zo'n blauwscherm met de foutcode 0x0000007E
1.Op welk moment precies krijg je die melding te zien?Zie het het balkje in het Windows-scherm al lopen?

De foutcode "0x0000007E' zegt op zich niets,daar zijn er ontzettend veel van,het gaat ook om de vervolgcodes.
Vervolgens heb ik het geprobeerd met het herstel console
2.Is dat de herstelconsole die ik als download heb geplaatst,of is het die gestripte Nlite?
maar dan staat er: setup start windows op
Tja,dat staat er volgens mij nooit,er staat "Windows Setup" zonder de " tekens,niet meer en niet minder.

Koppel alle apparaten van de PC eens los en kijk wat er dan gebeurd.
Ik zie op die sites nergens hoe je chkdsk opstart als je windows het niet doet.
Dat staat er echt wel.

http://support.microsoft.com/kb/314058/nl

Optie 2: De herstelconsole van Windows opstarten vanaf de cd-rom van Windows XP

Onder CHKDSK

chkdsk station /p /r

Als Windows op de C:\ schijf staat wordt het dus CHKDSK C: /r

Even de tijd nemen het goed te lezen ;)

Greetz
 
Laatst bewerkt:
1.Op welk moment precies krijg je die melding te zien?Zie het het balkje in het Windows-scherm al lopen?
ja als die 2keer voorbij is geweest ofzo


2.Is dat de herstelconsole die ik als download heb geplaatst,of is het die gestripte Nlite?
herstelconsole; de nlite cd en gewone xpcd gaven geen mogelijkheid tot R


Koppel alle apparaten van de PC eens los en kijk wat er dan gebeurd.
ga ik zo doen

Optie 2: De herstelconsole van Windows opstarten vanaf de cd-rom van Windows XP
Oh ja dat had ik al wel gezien, sorry; ik loop hier al vast:

# Wanneer het tekstgedeelte van Setup begint, volgt u de aanwijzingen. Selecteer de hersteloptie door op R te drukken.

ik zie het tekst gedeelte niet; dan zie ik dus zo iets van setup start windows ofzo iets.


bedankt voor alles wat je tot nu toe al hebt gedaan om mij te proberen te helpen
 
Dit wordt lastig vrees ik :(

Wat is het voor PC,een desktop of laptop?

Ingeval van desktop,is het mogelijk om de harddisk los te koppelen?

Zoja,doe dat en start dan eens op met de rc.iso om te zien hoe dat gaat.

Zit er een diskettedrive in?

Greetz
 
Dat zal ik van de week eens proberen;

is er nog een manier om data te redden zonder de hd te ontkoppelen? (heb nog wel een image liggen, maar dat was toen ik m net had geinstalleerd.)
 
Laatst bewerkt:
Acronis True Image gebruiken. Installeren op een andere computer en daarvanuit een boot-cd van Acronis maken en dan de boel back-uppen bijvoorbeeld op een externe hdd.
 
ik heb geen diskette station en de hd is wel los te koppelen. (ik heb een acer aspire x3200)
 
Laatst bewerkt:
Geen diskettestation,dat is jammer want ik wilde CHKDSK via NTFS4DOS van diskette draaien.

Heb je en USB-stick?Ik ben aan het uitzoeken hoe ik NTFS4DOS van USB kan laten starten.

Die hardeschijf loshalen,is in 1e instantie om te zien of die rc.iso dan wel doorstart en in 2e instantie,die mogelijkheid bekijken of je die schijf in een andere PC erbij kunt zetten om daar CHKDSK te draaien en\of om de belangrijke data eraf te halen.

@Jeroenert
Acronis True Image gebruiken. Installeren op een andere computer en daarvanuit een boot-cd van Acronis maken en dan de boel back-uppen bijvoorbeeld op een externe hdd
Er wil tot nu toe geen enkele CD starten,dus dit gaat ook niet werken.

Greetz
 
Ik zal true image zo is even proberen; heb 2009 liggen.. Niet geschoten is altijd mis


edit: Acronis cd werkt; alleen het backuppen van de data gaat zwaar sloom: 1day 1hour remaining.

Maargoed beter dan niks :) Ik houd jullie nog wel op de hoogte!
 
Laatst bewerkt:
oké ik heb gekozen voor "back up data", vervolgens de mappen in mijn documenten allemaal geselecteerd. Deze heb ik nu in een .tib bestand op een externe hardeschijf.

Wat is de volgende stap? (nieuw topic?) Windows opnieuw installeren? Moet ik dan een aparte partitie aanmaken voor die data? kan ik die partities later weer samenvoegen?

Bedankt voor al jullie hulp tot nu toe!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan