windows xp start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasper.g

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 aug 2003
ik heb windows xp en als ik de computer start gaat alles goed ook het logo van windows komt met die laadbalk eronder dat loppt ook nog goed maar dan klapt ie dicht en zit ie vast

als ik op restart druk kan ik voor veilige modus kiezen en deze werkt wel. Wie weet waar het probleem zit?

jasper

Kijk eens in je BIOS of de tijd nog goed is, zo niet dan is misschien de batterij van je BIOS (moederbord) aan vervanging toe.

Bij het menu waar je voor veilige modus kan kiezen kan je ook kiezen voor de laatste goede configuratie.
Werkt dat ook niet?

Caspar,
als je batterij leeg is kan de pc toch gewoon nog opstarten?
Bij mij weten is de batterij alleen voor de klok en voor het onthouden van de Bios instellingen.
Nu snap ik dat als de instellingen niet onthouden worden de pc naar default bios gaat, maar het lijkt me dat je dan normaal moet kunnen opstarten.
Ik kan het mis hebben.:confused:

Laatst bewerkt:
ja ik kan terugzeten maar dat werkt niet ik heb het al een paar keer geprobeerd.

Caspar,
als je batterij leeg is kan de pc toch gewoon nog opstarten?

Je zou het wel denken ja, maar tis dus niet zo, althans dat is mijn ervaring en ik weet ook niet of het met alle PC's zo is.
Bij opstarten blijft hij "hangen" en na meestal één keer weer resetten start hij wel door.

Geplaatst door Caspar107
Je zou het wel denken ja.............start hij wel door.
Je hebt er idd een aantal bij die juist niet zo hardwarematig aangesloten zijn dat het Bios op default instelling kan werken.
Dus heb je de batterij nodig.:o
(ben soms ook niet helemaal wakker)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan