windows XP start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

montylief

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 aug 2008
Berichten
4
Hallo forumleden,
Ik ben nieuw op dit forum, dus ik hoop dat ik mijn vraag op de juiste plaats stel.

Mijn probleem is het volgende:
Op onze computer stond Daemon Tools en Alcohol 120% geïnstalleerd. Omdat hierdoor opstartproblemen ontstonden, heb ik deze verwijderd en daarna kon de computer weer een tijdje probleemloos draaien. Maar nu kregen we opnieuw de foutmelding STOP 0x00000024 (in het blauwe scherm). Windows XP opstarten lukt me nu op geen enkele manier.
-Wanneer ik normaal opstart, lukt het niet.
-Wanneer ik in de veilige modus opstart, krijg ik de melding "Press Esc to cancel loading SPTD.sys", maar nadat ik Esc heb ingedrukt, lukt het alsnog niet om Windows XP op te starten.
-Wanneer ik met behulp van de Windows XP-cd probeer op te starten, òf door middel van opnieuw installeren òf door middel van Repareren, begint het systeem met onderzoeken van de harde schijf, maar blijft hangen op de melding "bezig met onderzoeken schijf <atapi> ........"
-Een opstartdiskette plaatsen kan niet, omdat de computer geen diskette-station heeft.
-Wanneer ik de volgorde in de BIOS verander, lukt het ook niet om op te starten.
Wat kan ik nog proberen?
 
Ik heb alleen een Recovery CD-ROM van Medion, waarop Windows XP staat. Bedoel je die? Want die heb ik geprobeerd en deze pakt de computer wel, maar dan blijft hij steken bij het onderzoeken van de schijf.
 
Die moet ik eerst maken. Ik ga het proberen met de tutorial op Minatica.be.
 
Ik heb inmiddels een Ultimate Boot CD. Wanneer ik deze opstart, krijg ik de foutmelding "Factory.exe Failed to install network adapter -- check WINBOM". Ik kan dan alleen op OK klikken. Daarna kom ik in het scherm waar ik de System Root directory welke gerepareerd moet worden, moet ingeven + toetsenbord + tijdzone. Daarna klik ik op "Reboot". Er komt de vraag of ik het systeem wil rebooten. Na ingeven van "ja" wordt de computer opnieuw opgestart en begint het weer van voren af aan. Hoe kom ik verder?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan