Windows xp start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcootje1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Hoi,

Sinds gisteren start windows xp niet meer op mijn laptop op. Ik kom dan uit bij het scherm met de opties om windows in de veilige modus enz. op te starten. Geen van deze opties doet het. Ik had gelezen dat je met een cd van xp de computer kan herstellen. Ik had wel een cd gevonden maar weet niet of dit de goede is. Dit staat erop: CD voor opnieuw installeren Microsoft Windows XP Home Edition Service Pack 2 . Ik weet alleen niet zeker of deze versie van XP op mijn computer staat. Kan ik dit misschien nog controleren op een of andere manier? Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik wil ook graag mijn bestanden behouden er staan wat belangrijke dingen op.

Probeer het maar gewoon, als de CD niet werkt (kans is erg klein) wordt er niets verwijderd.

maar de cd start niet uit zich zelf, ik kan hem wel starten als ik bij het opstarten op F12 druk en dan op CD/DVD/CD-RW Drive kan ik hem ook gewoon via hier opstarten?

ik heb de cd kunnen starten en op R herstellen gedrukt. Toen de opdracht CHKDSK ingetypd en kreeg: een aantal keer dat er een paar fouten waren gevonden. Toen exit ingetypt en de computer windows normaal gestart. En hij doet het weer gelukkig. Opgelost dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan