windows XP start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helpdeskje

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Berichten
266
Hierbij wil ik een probleem aanmelden bij het opstarten van windows. De windows die gedraaid word is XP en deze start helaas nietmeer op nadat ik de WGA wilde verwijderen.

Fix mbr en Boot heb ik al gedaan. Geen effect. Veilige modus doet deze ook niet.
 
Tot hoever kom je precies bij het opstarten ? Aanmeldscherm toch ?
En het geluidje bij het opstarten klinkt ook nog steeds hetzelfde ?
 
Natuurlijk kun je ook nog eens goed nadenken wat je gedaan had, en dan via een parallel besturingssysteem proberen terug te draaien wat je gedaan had. Denk hierbij (bijv.) aan de Windows Mini XP van Hiren's boot cd

Verder kun je proberen om met de volgende instructies en links XP te repareren. Werkt dat niet, dan XP opnieuw installeren, lijkt me.

Wil je Windows XP gaan repareren, dus niet opnieuw installeren, let erop dat hetzelfde service pack in de installatie-software geïntegreerd moet zijn ('geslipstreamed'). Tevens zul je de CD-code (ook wel Product Key) moeten hebben die geldig is voor het type installatie dat je doet (OEM, Retail, Volume License etc.)
Als je niet weet welk Service Pack in de pc actief is, integreer dan SP3.

SP2 voor XP NL: hier
SP3 voor XP NL: hier

Voor het integreren zijn een hoop handleidingen beschikbaar. Zoek in google op:
slipstream sp3 xp
of
slipstream sp3 xp nlite
[als je het programma nLite wilt gebruiken voor dat doel].
O.a. hier staat informatie.

Verdere informatie m.b.t. reparatie-installatie van XP:
hier
hier
hier

Nog zoiets: In XP zijn standaard geen SATA drivers geïntegreerd, dus als je probeert om met een (standaard) installatie-cd van XP een reparatie te doen op een pc met SATA schijven, dan zul je ook de SATA controllerdrivers moeten integreren. Dat kan (o.a.) ook met nLite (zie eerder), als je die driver maar eerst gedownload hebt ("tekst-modus driver"). Kenmerkend van zo'n tekst-modus driver is de aanwezigheid van (minstens) een .sys bestand, een txtsetup.oem bestand en een .inf bestand.

Tijs.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Opnieuw geinstalleerd maar als ik nu windows laat opstarten met de audio driver dan (ac97) valt de pc op BSOD en krijg ik de melding over de audio.sys er in. Als ik de driver uit zet dan is het probleem opgelost. Verwijderen uit app.lijst werkt niet.
 
rechtermuisknop en driver deinstalleren, daarna opnieuw naar hardware zoeken en de driver weer opnieuw installeren. misschien is er iets mis gegaan met de installatie van de driver
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan