windows xp start niet op

• Onderwerp starter Onderwerp starter BEAT
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BEAT

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2001
windows xp start niet op nu ik een nieuwe ext usb disk met eigen stroomaansluiting heb aangesloten.
als ik de usb stekker eruit haal en opnieuw opstart gaat het goed,ik doe dan de usb van de ext disk erin en alles werkt.
wat kan het probleem zijn?
met mijn oude overleden ext usb disk had ik het probleem niet.

nieuwe ext disk - western digital 2 tb

Ik denk dat je in het BIOS als opstartvolgorde hebt ingesteld eerst USB, dan interne harde schijf.

kan niets vinden van usb in de bios.
wat ik wel zie is dat de primary ide slave op ' not detected' staat

eigelijk moet je de ext usb schijf pas als laatse ionstellen de bios herkent de schijf niet en start dan niet door.
dat hweb ik ook gehad doe deze stappen

eerst usb eruit en dan opstarten en dan usb erin

dat doe ik nu ook,eerst windows opstarten en dan de usb disk aansluiten dan werkt het prima.
Alleen vervelend dat ik de usb er dan weer uit moet halen als ik windows weer opstart.
toch vreemd dat het met mijn oude ext usb disk geen problemen gaf.

Dat je oude geen problemen gaf zal aan de partitionering ervan liggen.
Bijv. zou het kunnen zijn dat op de oude alleen een extended partitie (ook wel Uitgebreide partitie genoemd) aanwezig was. Op je huidige zal het wel een primaire partitie zijn.

Je zult toch moeten proberen in de BIOS opstarten van USB uit moeten schakelen of in de opstartvolgorde later zetten dan CD/DVD en harde schijf. Dat je daarover niets kunt vinden lijkt me sterk: Kijk in het boekje van je moederbord (of download de handleiding van je moederbord op Internet).

Tijs.

bios

standaard cmos set up
prim ide master-hard disk
prim ide slave-not detected
sec ide master -cd/dvd rom
sec ide slave-cd/dvd rom

advanced set up
1 boot-hds harddisk
2 boot nec dvd rw
3 boot tsst dvd rom
de ext usb hd zie ik hier niet bij staan

features set up
onboard usb function-enabled
usb function for dos-enabled

Hoi,
wat wel eens wil helpen is een andere usbpoort proberen.
Was je ander schijf ook 2 TB?

Laatst bewerkt:
heb de 3 usb poorten geprobeerd dat hielp niet.
oude schijf was 500 gb

Vroeger waren de Biossen nog niet zo goed dan nu. Kan je nog kijken of er een BIOS update bestaat. Anders moet je gewoon proberen het probleem te omzeilen...

De bedoeling was dat je het icoontje zou gebruiken "hardware veilig verwijderen" indien je een externe schijf eraf haalt of de PC uitzette maar omdat het zonder ook vaak werkt denk iedereen dat dat normaal is.
Wat de oorzaak is heb ik nooit achterhaald maar zie het wel vaker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan