Windows XP start op, slaat af, start op, slaat af, start op, slaat af.......

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stonebridge

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2004
Berichten
21
Op mijn PC met Windows XP (Acer Aspire T120E-S970) deed zich na de laatste automatische windows-xp update het probleem voor dat direct na het aanzetten de tekst tevoorschijn kwam dat niet kan worden gestart omdat het bestand c:\windows\system32\ntoskrnl.exe niet gevonden kan worden of beschadigd is. Inmiddels is het me na wat googlen op diverse fora gelukt om via de Win-XP CD dit bestand te herinstalleren. Ook heb ik via chkdsk en via de Ultimate Boot CD 4.11 gecheckt of de HD nog oké was. Hiermee bleek niets aan de hand. Als ik nu opstart verschijnt keurig weer het Win XP opstartscherm met lopend balkje. Maar na zo'n 15-20 seconden stopt het balkje ineens, gaat het scherm op black, en begint het opstarten weer van voren af aan. Deze loop houdt de PC net zolang vast totdat ik de stroom uitschakel. Ook via alle opties onder F8 (veilige modus, laatst werkende versie, reparatiemodus etc.) gebeurt dit fenomeen. Heb geen idee waar dit vandaan komt, en hoe ik hier door kan komen om de PC weer te bereiken. Iemand enig idee?
 
En systeemherstel naar een paar dagen terug, dus voor de update(s) werkt dat ook niet
 
Aangezien je nergens inkomt kun je het beste een repair doen d.m.v. de Windows Cd

En systeemherstel naar een paar dagen terug, dus voor de update(s) werkt dat ook niet
@sdr: TS krijgt 'm in geen enkele modus opgestart.
 
Laatst bewerkt:
Beste Mik en SDR, dank voor jullie tips. Ben hiermee aan de slag gegaan, echter tijdens de door Mik aanbevolen repair via de Windows CD loop ik nu tegen het volgende probleem aan: na de fases van informatie verzamelen, dynamische update uitvoeren en installatie voorbereiden, verschijnt aan begin van de fase windows installeren een venster waarin om een benodigd bestand wordt gevraagd. De letterlijke tekst luidt: Het bestand asms op Dc-rom met Windows XP Home Edition Service Pack 2 is nodig. Typ het pad naar het bestand en klik op ok. Het voorgestelde pad luidt: GLOBALROOT\DEVICE\CDROM0\I386 Echter dit werkt niet. Als ik het venster openklap is de andere optie H: echter dit helpt ook niet. Wat ik ook intyp, de CD-Rom lijkt in deze fase niet te bereiken. En als ik annuleer wordt alles afgebroken incl. fout-log, en begint de hele procedure van voren af aan tot dit moment. Kortom: ik loop hier vast, en weet niet hoe verder. Jullie wellicht?
 
Is dat de officiële cd of een zelf gebrande? Ben het probleem vaker tegengekomen op 't web, ken je iemand met hetzelfde besturingssysteem en service pack?
 
Die heb ik ook en meteen even gekeken, maar daar staat ie niet op.

ben nu die usb aan het maken.
 
Mijn dank maar weer voor de snelle tips. Het betreft een gebrande CD (Win XP zat reeds geïnstalleerd op PC bij aanschaf, en geen CD meegeleverd) wel de goede versie Home Edition SP2. Ken verder niemand met de goede versie en goede SP, echter deze CD is dus de goede versie en SP. Ben Hiren's BOOT-CD aan het downloaden nu. Morgen maar eens verder kijken of dit enige soelaas biedt. Het downloaden van de USB weet ik even niet hoe dat moet via usenet. Vraag me echter af of opstarten via USB lukt bij deze PC. Welnu, zal morgen (eigenlijk vandaag) weer eens verder prutsen met jullie nieuwe tips.
 
Ik heb zojuist de usb stick gemaakt en werkt perfect hier (eerste keer voor mij ook overigens)

Je start op vanaf de stick en daarna kun je op je eigen pc dingen aanpassen/verwijderen b.v.
heb er verder nog niet naar gekeken, maar het werkt goed.

Als je in de bios kijkt van je pc dan naar de optie BOOT en daar moet dan USB bij staan.

Download b.v. grabit en kijk bij binaries4all hoe of wat je moet doen. (erg simpel hoor)
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof wel dat het de goede versie is daar twijfel ik niet aan, maar ik las op diverse fora dat er meerdere mensen waren die een schijf hadden gebrand en dat met te hoge snelheid hadden gedaan (bleek achteraf) en dat het met een andere cd, b.v. de originele, wel lukte.Zelf brand ik besturingssystemen altijd op de laagste snelheid.
 
Ik geloof wel dat het de goede versie is daar twijfel ik niet aan, maar ik las op diverse fora dat er meerdere mensen waren die een schijf hadden gebrand en dat met te hoge snelheid hadden gedaan (bleek achteraf) en dat het met een andere cd, b.v. de originele, wel lukte.Zelf brand ik besturingssystemen altijd op de laagste snelheid.



Dat is altijd goed om te doen,en eigenlijk is dat voor alles wat je brand.
 
Mijne Heren, dank maar weer voor de ondersteuning. Heb inmiddels opnieuw de Win XP CD gebrand op de laagst mogelijke snelheid in Nero8, maar helaas, loop tegen dezelfde foutmelding aan. Wel verder gezocht en kwam bijgaande tegen http://support.microsoft.com/kb/311755/nl Ben dit nu aan het proberen, tenminste de register methode 2 onder NTFS dan. De boel pruttelt weer maar weet nog niet waarheen dit mag gaan leiden. Krijg intussen wel m'n twijfels bij de CD-ROM drive maar ga onverdroten verder.
 
Die link had ik ook gelezen maar ik twijfelde of ik je die zou doorsturen omdat het niet zo eenvoudig is wat daar beschreven is, wij kunnen n.l. niet zien of iemand ervaren genoeg is om zulke dingen door te voeren.
Maar we blijven benieuwd hoe het afloopt.
Succes.
 
Dank voor alle ondersteuning. Sinds vanmiddag heb ik dit XP-systeem weer aan de praat. De registeringrepen via http://support.microsoft.com/kb/311755/nl bleken uiteindelijk erg waardevol, en zijn me allemaal gelukt. Hierna startte het systeem weer op, en diende ik vanmiddag alleen nog via Microsoft een activatiecode aan te vragen. Dit verliep telefonisch erg soepel waarna het systeem het weer deed. Was een hele toer, maar het resultaat mag er dan ook zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan