windows XP start steeds opnieuw

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerard111

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2004
Windows XP start steeds opnieuw als ik op de normale wijze windows afsluit (START -> Aflsluiten -> computer uitschakelen)

Op digiweetjes.nl heb ik gelezen dat dit te verhelpen is door de voorziening "automatisch herstarten" uit te schakelen.

Dus dat heb ik gedaan. Echter nu geeft windows XP steeds een foutmelding bij het afsluiten. Dan verschijnt het bekende blauwe scherm waarin Microsoft mij adviseert om de videokaart opnieuw te installeren of om het BIOS te flashen met een nieuwe update. Dat eerste is gebeurt (zonder resultaat) maar de BIOS flashen zie ik niet zo zitten omdat ik denk dat het niet nodig is. Bovendien is dit een vrij nieuw moederbord.

Overige info: De pc is nieuw en vandaag voor het eerst geinstalleerd met Windows XP pro. Tevens is zijn de volgende programma's geinstalleerd: Pinnacle studio8, office XP en natuurlijk alle benodigde drivers voor de hardware. Videokaart: ATI radeon 7500

heb je de videoadapter binnen hardware verwijderd (installatie ongedaan gemaakt) en daarna opnieuw opgestart ?

Geplaatst door gast0225
heb je de videoadapter binnen hardware verwijderd (installatie ongedaan gemaakt) en daarna opnieuw opgestart ?

Dat is gebeurt maar heeft geen resultaat

Ik heb dat onlangs ook gehad op 2 identieke pc's. Daar was de oorzaak de draadloze muis en toetsenbord. Ik heb geloof ik de nieuwste drivers moeten installeren.

Heb jij ook je muis en toetsenboard draadloos?

neen op mijn pc is geen draadloze apparatuur aangesloten. momenteel alleen toetsenbord, muis en een monitor.

Overigens heb ik een systeem wat bijna hetzelfde is en wat al ruim een half jaar prima werkt. Dit systeem heeft een paar extra's en een andere videokaart

Ik weet niet of het ook telt voor opnieuw opstarten (normaal werkt dit als de pc niet zelf uitschakelt)

Start -> Configuratiescherm -> Prestaties en Onderhoud -> Energiebeheer -> tabblad APM. Zet het vinkje bij APM inschakelen

Het probleem is opgelost met behulp van een paardemiddel. Gewoon de c schijf geformatteerd en alles opnieuw er op. Dat was in mijn geval een uurtje werk. (anders kan ik het niemand aanraden)

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Er kon ook niet veel opstaan aangezien je vandaag geinstalleerd hebt:D

In dit geval heeft het goed uitgepakt. Als het probleem door hardware kwam, dan zou je na formatteren en installeren het probleem gewoon weer terugkrijgen.

Helaas zul je nu (en wij ook niet) er niet achterkomen wat het geweest was.

Maar...probleem is opgelost, dat telt.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan