windows xp stluit niet af maar start opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

vikings

Banned
Lid geworden
1 apr 2006
ik zit achter een windows xp computer, maar als ik klik op start afsluiten, en ik zet de computer uit op de normale manier. dan gaat pc niet uit, maar start opnieuw op!

Hoe kan ik dit veranderen ??

Probeer het volgende (individueel plakken in Start -> Uitvoeren vakje en op Ok drukken):

reg.exe ADD "HKCU\Control Panel\Desktop" /v PowerOffActive /t REG_SZ /d 1 /f
reg.exe ADD "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon" /v PowerdownAfterShutdown /t REG_SZ /d 1 /f

Hopelijk helpt dit.

Succes,

Tijs.

die 2 regels in uitvoeren plaatsen ?
en ok ok klikken ?

Elke regel afzonderlijk uitvoeren via Start -> Uitvoeren.

Let erop bij de 2de dat je alles selecteert in de quote box (Het lijken 2 regels, maar het is er maar 1).

Tijs.

ja snap ik. en dat heb ik gedaan
2x uitvoeren gedaan

ik probeerde net de pc af te sluiten (start afsluiten uitschakelen) maar nog het zelfde probleem...

pc start nog opnieuw op!

Jammer, het was de moeite waard om te proberen.

Kijk eens in Apparaatbeheer (start -> uitvoeren -> devmgmt.msc), klik op het plusje vóór Computer.
Staat daar wel ACPI Uniprocessor-pc?? Indien niet, wat staat daar dan wel?

Edit://Kijk ook onder Systeemapparaten. Staat daar o.a. Systeem dat voldoet aan Microsoft ACPI?

Tijs.

Laatst bewerkt:
ACPI Uniprocessor-pc kan ik daar niet uit vinden.

wat ik daar wel zie ik een ! bij Videocontroller (VGA - compatibel)
van de grafische kaart

kan het hier mee te maken hebben >?

Nee, daar heef het niet mee te maken.

Kijk eens in de bijlage van dit bericht. Het gaat om de zaken die met een zwarte pijl zijn aangeduid.

Tijs.

Bijlagen

• app_beheer.JPG
    app_beheer.JPG
    56,9 KB · Weergaven: 39
ik ben nu op die computer windows opnieuw aan het installeren!

hopen dat daarna wel alles weer goed is.
het afsluiten

ik ben windows opnieuw aan het installeren

hopen dat afsluiten dan wel weer goed is.

windows is opnieuw geinstallerd. en de pc sluit weer goed af...

als ik nog is z'n probleem heb waar kan het nog meer aan liggen...

dat ik dat dan weet voor de volgende keer, als ik weer eens een computer heb die niet afsluit.....

Lange Pier,

Dat doet hetzelfde als bij mijn oplossing, alleen wordt de waarde 0 gemaakt, terwijl bij mij 1??

reg.exe ADD "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon" /v PowerdownAfterShutdown /t REG_SZ /d 1 /f

Vreemd... ik ga even bij mijzelf testen welke waarde nou wat precies veroorzaakt... Of dat het sowieso wel iets uitmaakt...

Tijs.

Het zijn ook 3 oplossingen, maar er staan er meer als je teruggaat naar de index, a-z, en shutdown zoekt.

Je hebt de reboot.reg genomen, die zet de sleutel op 0, de shutdown.reg op 1.

Hier staan ook nog een aantal oplossingen.

Update: Beide waardes/scripts hebben op mijn pc geen functie: Windows sluit normaal af, en de PC ook. Getest met allebei de waardes.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan