Windows XP synchroniseren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sync007

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jun 2011
Berichten
3
Goedenmorgen allemaal.

Er is dus een probleem met synchroniseren. Laatst kwam er een man bij mij aan en hij wilde zijn laptop opnieuw geinstalleerd hebben. Het bleek dat hij zijn laptop had laten vallen en dat de hardeschijf stuk was. Hier was hoe dan ook niets meer van te redden. Ik had nog gevraagd of dat dit heel erg was maar dat was het niet, geen probleem hij had al zijn bestanden al.

Nieuwe hardeschijf besteld, windows XP proffesional erop gezet (meneer had windows XP nodig voor zijn werk) en de laptop netjes opnieuw geinstalleerd. De windows XP is legaal

Nu blijkt dus, dat meneer thuis ook een desktop heeft en dat hij deze in het netwerk heeft met zijn laptop, en dat als hij bestanden toevoegd op zijn desktop en deze afsluit, de desktop gaat synchroniseren met de laptop. Dit deed de laptop natuurlijk eerst ook. Het maakte dus niet uit achter welke PC hij ging zitten, ze hadden beide dezelfde bestanden. Dit werkte nu dus niet meer en hij wil dit weer werkend hebben.

Dus ik aan de slag, ik wist niet hoe ik het moest doen dus ben ik gaan zoeken en ik kwam hier terecht: http://www.windows-help-central.com/bestanden-synchroniseren.html (kan iemand vertellen of mij dit ook echt werkt?)

En dat gaat goed, tot ik op het punt kom waar ik de bestanden moet aanwijzen. Als ik rechtermuisknop op het betreffende bestand doe, krijg ik niet de optie "Off line beschikbaar maken". Ook heb ik geen flauw idee hoe ik deze "Off line" schijf moet aanmaken of toevoegen, ik kan dit ook niet echt ergens terug vinden.

Zou iemand mij misschien een actuele guide geven of wat tips? Ik kom er nu namelijk echt niet uit.
 
Weet je zeker dat je alle stappen in de handleiding goed hebt gevolgd?

Hangt de laptop zeker niet in een domein? Dit vraag ik omdat XP Pro nodig is voor zijn werk.
 
Ja ik ben er vrij zeker van dat ik de handleiding goed volg.

Zijn computer staat thuis in een netwerk ja.
 
Ik ga niet zeuren en vertrouw er op dat je de stappen goed hebt gevolgd. Jaren ervaring zeggen mij echter dat als je de optie niet ziet er iets in de voorgaande instellingen niet goed staat. Vraag is alleen welke. In de handleiding die je gaf stond het een beetje terloops, maar snelle gebruikerswisseling staat ook uit?

Je hoeft niks aan te maken. Enkel een netwerkletter toekennen aan de netwerklocatie en dan via het vinkje aangeven dat de map offline beschikbaar moet blijven.

Al deze handelingen natuurlijk uitvoeren op de computer waarop je de bestanden beschikbaar wilt houden.
 
Heel erg bedankt voor je reacties RogerS.

Ik ga dit nu eerst eens proberen en alles dan toch nog maar eens een keertje goed na lopen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan