Windows XP Taakbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frederik

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
als ik op Ctrl-Alt-Delete klik om taakbeheer op te roepen zie ik iedere keer dat 'niet actieve systemen' ruim 30-40 % van de CPU in beslag nemen. Dit lijkt mij erg hoog want zo gauw ik iets ga doen op de PC zit ik gelijk aan 100% belasting.

(900 MHz Intel Celeron)

Is te achterhalen wat die niet actieve ssytemen zijn en hoe krijg ik het processor gebruik drastisch omlaag

die zijn dus niet actief, dat is dus goed, hoe hoger dat het is, des te minder wordt er van je cpu in beslag genomen ;)

Snap ik niet. Zit nu hier te replyen en ben ondertussen een CD aan het rippen, das alles en dan zie ik een CPU belasting van 100 %. Dat lijkt me erg hoog !

Mij niet. De computer doet het werk zo werk zo snel mogelijk dus de processor zal het druk krijgen.

succes

Een cd rippen is een intensieve bezigheid, je referentie is nogal krom. Als je niets draait en je processortijd beslaat dan 30% of meer dan zou je eens naar je achtergrondprocessen moeten kijken en meer specifiek naar wat er mede opstart met je systeem.

Ik heb hetzelfde met WinLame. 100% CPU.
Kan het eigenlijk kwaad voor je pc als het lang duurt?

Nee hoor hij doet gewoon dat waar hij voor gemaakt is. niet meer of minder.

succes

Hm dat voelt wat prettiger aan maar het betekend toch wel dat je verder niets kunt doen :)

Probeer wat opstart programma's te elimineren.. Meestal starten er tig programmatjes mee zonder dat je dat eigenlijk wilt..

Defragmenteer je HDD's eens en doe een sweep met adaware (anti-spyware)

na deze stappen moet je systeem gewoon normaal werken.. Het kan trouwens best dat je systeem af en toe druk is... erger is het als je systeem (processor) druk is terwijl er geen processen lopen die jij gestart hebt (of die gesceduled zijn)

Dat zijn dingen die ik allemaal al doe. Defragmenteren iedere week. Rommel wippen dagelijks. Weinig opstart.
Als ik WinLame start gooi ik zelfs nog alles er uit waar ik wel zonder kan op dat moment. Met cd's branden trouwens ook.
Ook de firewall, verbinding en virusscanner, toch wel de grootste vreters.
Het is niet met WinLame alleen. Ik kan er geen hoogte van krijgen. Ik zit met een verkeerde driver maar ben er nog niet achter welke.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan