Windows XP taalpakket probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0119

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2012
Beste forumleden,

ik heb kort geleden Windows XP virtueel draaien, maar dat is een Engelse versie.
Ik zou hem graag in het Nederlands willen omzetten, maar op de Microsoft-website staat geen Nederlands taalpakket voor XP. Weet iemand een andere website waar het Nederlandse taalpakket is te downloaden? Desnoods een andere methode via de Opdrachtprompt kan ook nog als het écht moet.

Hartelijke groeten,
xp2

De pakketten staan op de CD-ROM's van het Multilingual User Interface Pack van Windows XP.
Ze zouden tevens te vinden moeten zijn op de DVD-ROM van Windows Embedded POSReady 2009.

Op de website van Microsoft staan geloof ik alleen de beschikbare LIP's (Language Interface Packs) voor Windows XP.
LIP's zijn er alleen voor minderheidstalen en opkomende taalmarkten.

Laatst bewerkt:
Dus ik moet die MUI dingen installeren? Kan je even een linkje geven voor het gemak?

Alvast bedankt,
xp2

Laatst bewerkt:
Nee, het Multilingual User Interface Pack is echt een apart pakket, bestaande uit 5 CD-ROM's.
Ik heb dit pakket zelf wel, dus ik zou later vanavond even kunnen kijken of ik het Nederlandse taalpakket eruit kan halen.

Ik denk dat het toch het beste is als je zelf naar dit Multilingual User Interface Pack op zoek gaat.
Ik mag je hier helaas niet mee helpen (betaalde software).

Ik heb de inhoud van de CD-ROM's bekeken en voor elke taal is er een directory waarin alle bestanden staan die door het taalpakket worden vervangen.
Het is dus geen gemakkelijk te verspreiden EXE-bestand.

Misschien is het toch makkelijker om te zoeken naar een Nederlandse versie van Windows XP... :rolleyes:

Oke, in ieder geval wil ik je heel erg bedanken voor je moeite. Ik ga zoals je al zei maar opzoek naar een Nederlandse versie van Windows XP..

Groeten, xp2

Oke, dankjewel. Ik ga kijken of het werkt.

Nee, het heeft niet gewerkt helaas. SP3 NL kan die niet installeren over de Engelse SP3..
En ik heb wel iets van een Nederlandse Windows XP gevonden, maar dat is op een torrent site. Is dat te vertrouwen of moet ik dat gewoon niet doen?
Klok is wel in Nederlandse notatie nu. Dat heb ik zelf gedaan.

Groeten, xp2

Laatst bewerkt door een moderator:
oke, dank voor de info. Ik zet er nog wel een gratis antivirus op want ik krijg nu de melding: "Your computer might be at risk
Antivirus software might not be installed.
Click this baloon to fix this problem." Daar wordt ik gek van en een antivirus voor alle zekerheid is wel handig, ook al blijft deze niet up-to-date.

Ik ga wel nog opzoek naar een andere Nederlandse XP Pro...

Hoe kom ik aan zo'n OEM dvd? Ook als .iso of .zip/tar file of als echte disk?

Groeten, xp2

Windows XP Professional en Home Edition staan op CD-ROM.

Een originele retail of OEM-CD-ROM kun je gemakkelijk verkrijgen via bijv. Marktplaats.

Op internet is er ook een ruim aanbod van ISO-bestanden van Windows XP, zowel legaal (denk aan MSDN(AA)/Dreamspark, Technet) als illegaal. Het originele ISO-bestand is ± 600 MB.

Bestandsnaam van origineel Nederlandstalig ISO-bestand Windows XP Professional met Service Pack 3, FPP (Full Packaged Product)-versie:

Code:
nl_windows_xp_professional_with_service_pack_3_x86_cd_x14-80424.iso

Laatst bewerkt:
Oke. Ik zal er eens naar kijken.

Maar ik heb nog een raar iets. Ik heb XP als .zip uitgepakt en daarin zat een iso file en daarmee heb ik in de VM geinstalleerd.
Maar ik krijg geen melding van dat ik Windows moet activeren of dat Windows niet legaal is. En IE8 ipv IE6 zat er al bij (Windows XP Professional SP3 heb ik geinstalleerd). Dus het is helemaal een raar iets.. Maar deze virtuele XP werkt tot nu toe wel lekker snel.

Groeten, xp2

Dat zal wel een versie zijn met ingesloten productcode en mogelijk ook ofwel automatische activering of WGA-omzeiling. Daarmee ook gelijk een niet-originele versie, tevens door Internet Explorer 8. Met de originele versie wordt nog altijd Internet Explorer 6 meegeleverd. Ho-pe-loos verouderd, maar Service Pack 3 is onderhand ook al weer vijf jaar oud... :p

Als de inhoud van de CD-ROM er als volgt uitziet, dan heb je een originele versie:

Knipsel.PNG

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Dit is hoogstwaarschijnlijk een originele versie. De bestandsnaam- en grootte kloppen i.i.g. beiden.
Zeker het proberen waard. Let wel, om deze versie te installeren en activeren heb je een geldige productcode (retail) nodig!

oke, ik ga gewoon kijken of die 't doet. En anders installeer ik 'm elke maand opnieuw en anders is-ie maar niet legitiem, 't is toch virtueel en er zit ook geen internet op dat ding.

Als je VMware Workstation hebt, kun je een snapshot maken vlak na installatie en steeds naar dit punt terugdraaien als de probeerperiode afloopt. :D

Ik haal legale productcodes overigens van MSDNAA op, mijn school is erop aangesloten.

Laatst bewerkt:
Nee, ik heb Oracle VirtualBox hier draaien. Dus dat kan ik dan helaas niet doen. En dat VirtualBox was eigenlijk bedoeld om Ubuntu eens te testen maar ik wilde ook weer XP, maar nu kan ik dus nergens een Nederlands taalpakket vinden voor Windows XP. En nu loopt dat probleem dus zoals je ziet een beetje uit de hand, maar ja.... In ieder geval al bedankt voor de hulp die jullie hebben geleverd en die jullie nog gaan leveren, omdat ik nog niet klaar ben hiermee. Totdat ik een goed Nederlandse XP Professional heb.

Ik hoor het wel als je nog hulp nodig hebt! Succes ermee! :thumb:
Ik ga nu off-line...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan