windows xp terug naar windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

JonNo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 nov 2006
Berichten
2
Hallo,

Ik heb een probleem met windows Xp. Op een oude laptop (zonder diskettestation) is windows xp geïnstalleerd. Dit besturingssysteem werkt te langzaam. Heel hinderlijk traag.

Als ik de cd van windows 98 tijdens het opstartproces erin doe, kan ik nog steeds het programma niet installeren. Vanuit windows xp lukt het ook niet.

Ook heb ik al door op F2 te drukken de opstartvolgrode gewijzigd, maar ook dit werkt niet!

Hoe krijg ik windows 98 deze laptop geïnstalleerd zonder diskette? Hoe kan ik formatteren of in de ms-dos modus komen?
 
Hé die Jono,

Kun je nergens een Windows XP lite versie op de kop tikken ???
Deze versie kan al op een pentium 2 geinstalleerd worden omdat
er een heel hoop resources en truukjes uit zijn gehaald die wel
in de volledige versie zitten, maar in de lite versie juist zijn verwijderd
om XP op een oudere machine (PC/ Laptop ) te laten lopen...


:)
 
omdat hij een beetje traag is zou ik niet gelijk terrug stappen naar een stuurprogramma waar tegenwoordig niks meer op werkt. ik zou eerst kijken of er niet erg veel programma telijk aanstaan.

ctrl+alt+del processen. 25-32 is alleen windows en de drivers al zijn dat er 65 ofzo is het een opties om eens wat te verwijderen enzo ie zo intestellen dat het niet mee opstart.

daarnaast is het een optie om te kijken hoeveel werkgeheugen je heb.

256MB is minimum
512MB aanbevolen
1024MB draait lekker.

werkgeheugen is los te koop en makkelijk bij te zetten dus..

maar als je echt aan dat windwos 98 wil kijk dan of de CD bootable is. anders heeft het geen zin om optestarten van af de cd. formateren raad ik zo ie zo niet aan. want zeker al kan j niet aan een bootable cd komen is het toch wel handig al heb je er nog een windows opstaan als ondersteuning. voor je nieuwe instalatie. en nog iets ik dacht dat je zij dat het een laptop is die heeft 9 van de 10x ook nog eens apparte drivers voor alles.

dus maar je moet het helemaal zelf weten.
 
Pentium III 600 mHz met 32 mb ram werkgeheugen zag ik in de vluggigheid.

Alhoewel me dat 32 mb werkgehuegen wel heel weinig lijkt. Dat had mijn pentium 133 toedertijd ook. :) Het is trouwens niet mijn computer, maar hij is van een collega die ik wil helpen.

Is het wel aan te bevelen windows xp lite erop te zetten?

Er stond in eerste instantie windows 2000 op en dat werkte goed. Vervolgens waren er printerproblemen en is xp erop gezet (niet door mij overigens).
 
Op een P2 350Mhz met 64 mb ram moet ie al kunnen lopen.......;)
 
je hebt hem opgestart en toen snel zitten lezen begrijp ik die 32MB is je video geheugen dus het geheugen wat op je videokaart zit

probeer dit eens start--> dezecopmuter --> rechtermuisnkop --> eigenschappen

en daar staat je werkgeheugen aangegeven.
en zijn de print problemen wel opgelost?

kijk ookeens als je toch bij eigenschappen zit bij het tabblad hardware-->apparatenbeheer
en daan naar rode kruizen en gele uitroeptekentjes. staan die er niet top niks aan het handje staan die er wel kon hij daar ook wel eens sloom van worden gele uitroeptekentje vooral dat zijn verkeerd of niet geinstaleerde stuurpgrammas

en update windows ook eens. sp2 bijv. scheelt ook wel in snelheid.

ook kon het wel eens spyware zijn.

zit er internet op de laptop?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan