Windows Xp Traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

vezelf

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2003
Ik heb heel vaak het probleem dat Windows Xp heel traag is. Meestal als ik aan het internetten en msnen ben. Het probleem is dan dat ik een internet site in de werkbalk aanklik en de computer doet er dan heel lang over voordat het eindelijk in beeld is (soms wel 5 min).

Nu zullen jullie zeggen koop een snellere comp maar dat is het probleem niet.

Pentium 4 2.4 ghz
512 mb ram
GEforce 4 ti4200
120 gb geheugen
Heb ook de tip voor xp gebruikt. Waarbij je een hoop handmatig insteld.

Wat kan ik hier aandoen?

Wat voor verbinding heb je dan met internet?
Kabel,ADSL

eh,

JBS,

Lavasoft (Ad-aware) wordt al 4 maanden niet meer geupdate. Ik denk dat een verwijzing naar Lavasoft momenteel ietwat gedateerd (=nutteloos) is.....................

Spybot S&D is denk ik een actueler advies.

Heb kabel (chello) daar ligt het ook niet aan. Het is soms ook zo dat ik gewoon in windows zit en dat ik een map wil openen. Dan slaat de comp ook weleens vast (in ieder geval heel traag). Heb trouwens een virusscan eropzitten van McAfee. Helemaal up to date.
Eerst kreeg ik te horen dat het aan mijn toetsenbord en muis van Logitech lag, maar heb toen gedaan zoals hij zij (drivers eraf en de standaard installeren). Dit heeft ook niks gedaan.

en vooral puntje 5 van de lijst in de posting van JBS mag zich wellicht verheugen in jouw bijz. aandacht:

als jij de machine al wat langer gebruikt / laatste Windows installatie is al weer even geleden, dan is de kans groot dat door het installeren / aanpassen en weer verwijderen van software het register aardig "vol" is gelopen wat de pc uiteindelijk langzaam kan / gaat maken.

Maar PAS op met dit progje : het biedt heel veel mogelijkheden (enkele met rampzalige gevolgen...)

Als je het progje hebt geinstalleerd is er eigenlijk maar 1 tabblad interessant:

extra -> register opschonen -> voer ze alle uit

ALLE andere opties lekker afblijven !!!!!!!!!!!!!

En als het progje klaar is met de bewerking, check dan even of er staat dat de gevonden sleutels "waardeloos / nutteloos blijken te zijn en zonder risico kunnen worden verwijderd".

Een boodschap als deze verschijnt na het voltooien van de scan. Komt die boodschap (tekstregel) NIET, pas dan op!!!!!!!!!!!

(Het progje heeft trouwens ook de Nederlandse taal "aan boord")

Laatst bewerkt:
Dit had ik dus allemaal al gedaan. Ook het prog regcleaner kende ik al. Maar de comp is pas een maand oud, moet wel zeggen dat ik erg veel installeer en deinstalleer.

Maar register is schoon.

dan vermoed ik dat het register cleanen en veel defrag uitvoeren enige soelaas zal bieden ?

Geplaatst door gast0225
dan vermoed ik dat het register cleanen en veel defrag uitvoeren enige soelaas zal bieden ?
Ik denk dat dit ook de oplossing zal bieden. Door dat nogal veel installeren wordt het register "vervuild", met regcleaner schoon je dit weer op.

Allebei al meerdere keren gedaan en het heeft helemaal niks geholpen. Zijn er nog andere opties?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan