Windows Xp Traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevenbaan

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2003
Berichten
140
Ik heb de laatste tijd veel last van traagheid van m'n computer. Nu heb ik wel m'n harde schijf helemaal vol omdat ik met een videobewerking bezig ben van zo'n 50 Gig, maar goed. Windows start traag op enzo dit is zwaar irritant, zul je wel begrijpen. Nu valt het probleem misschien wel te verhelpen door het systeem een keer te formatteren, maar dat wil ik graag als laatste mogelijkheid houden.

Misschien suggesties?? Bedankt!
 
Hoe minder schijfruimte je hebt hoe trager windows wordt dus dat zou je eerst moeten aanpakken en daarna eens gaan defragmenteren
 
Geplaatst door stevenbaan
Nu heb ik wel m'n harde schijf helemaal vol omdat ik met een videobewerking bezig ben van zo'n 50 Gig, maar goed.

Hoeveel % schijfruimte heb je nog over ?
Defragmenteer je wel eens ?
Virus\spyware vrij ?
Wat start er allemaal met windows mee op (msconfig) ?
 
hehe, defragmenteren kanniet omdat er te weinig schijfruimte is, zegt genoeg he. Maar dan zal ik toch eerst de film moeten branden.
Msconfig is redelijk onder controle, en systeem zo goed als spyware vrij (laatste controle dag of 2 geleden met nieuwe ad-aware).
Dan zal het wel alleen de volle schijf zijn.
Bedankt voor de reacties.
 
Geplaatst door stevenbaan
Nu heb ik wel m'n harde schijf helemaal vol omdat ik met een videobewerking bezig ben van zo'n 50 Gig, maar goed.

50 Gig? Is wel veel voor een videobewerking.
Heb je dat wel goed?
Of wordt het een film van zo´n 25 uur?
 
Heb je geen andere schijf waar je wat wat over kan over zetten.
 
Ja dat lijkt mij een duidelijk geval van een te volle schijf? Als je door wilt gaan met bewerken lijkt mij een grotere schijf niet overbodig!

50g? Is wel veel voor een videobewerking.

@lucky fred--->
Zit zelf in de muziek en heb dus een schijf bijna vol staan met alleen samples(30g - waves)!Heb op mn andere schijf veel nummers staan,en die zijn zo 100mb per stuk. 50G is daarom niet echt uitzonderlijk vind ik, als je over videobewerking praat, en uiteraard in een goede hoge kwaliteit!

Groeten peter
 
Geplaatst door stevenbaan
hehe, defragmenteren kanniet omdat er te weinig schijfruimte is, zegt genoeg he. Maar dan zal ik toch eerst de film moeten branden.
Geplaatst door Tarabass

@lucky fred--->
Zit zelf in de muziek en heb dus een schijf bijna vol staan met alleen samples(30g - waves)!Heb op mn andere schijf veel nummers staan,en die zijn zo 100mb per stuk. 50G is daarom niet echt uitzonderlijk vind ik, als je over videobewerking praat, en uiteraard in een goede hoge kwaliteit!
Peter,

Ik las gewoon dat hij het had over 1 film, en ik heb veel films bewerkt, maar er kwam er geen boven de 5 Gig.

Vandaar mijn reactie, dacht dat het misschien 5 Gig moest zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik las gewoon dat hij het had over 1 film, en ik heb veel films bewerkt, maar er kwam er geen boven de 5 Gig.
Ja en dan nog, een volle schijf is een volle schijf, dan maakt het toch niet uit of de videoberwerking 5 of 50 gig is.
@stevenbaan misschien kun je nog overige dingen verwijderen van de schijf, zoals temp mappen ofzo.
 
Waar je waarschijnlijk de meeste ruimte mee kunt vrijmaken is het verwijderen van de systeemherstelpunten en het legen van de Windows/Prefetch map.

Daarmee zul je waarschijnlijk al een paar Gig vrijmaken.

Misschien ook eens kijken of je programma's op de schijf hebt die je niet gebruikt, maar toch veel ruimte in beslag nemen. Die zou ik dan ook verwijderen.
 
Geplaatst door Lucky Fred
Waar je waarschijnlijk de meeste ruimte mee kunt vrijmaken is het verwijderen van de systeemherstelpunten en het legen van de Windows/Prefetch map.

Daarmee zul je waarschijnlijk al een paar Gig vrijmaken.

Misschien ook eens kijken of je programma's op de schijf hebt die je niet gebruikt, maar toch veel ruimte in beslag nemen. Die zou ik dan ook verwijderen.

Prefetch map is maar 5mb, dat schiet nite echt op, overbodige programma's heb ik helaas niet. Enige wat nog weg kan zijn gedownloade dingen die al geinstalleerd zijn, maar dat is max. 3 Gig.
Blijft alleen nog herstelpunten over.... die staat op maximun :rolleyes: maar hoe verwijder ik die punten?

trwns, wat de film betreft: 3 uur aan avi (volledige DV kwaliteit) is al gauw zo'n 40 Gig. En dan nog bewerken en omzetten naar mpeg-2 en dvd (VOB) files, dat gaat heel hard met de 120 gig harde schijf. Misschien maar een keer één erbij idd.
 
Laatst bewerkt:
Ga naar Start/Deze computer
Klik met de rechter muisknop op de C: schij en kies voor Eigenschappen.
Klik dan op Schijfopruiming.
In het venster wat dan verschijnt klik je op Meer opties.
Klik dan bij Systeemherstel op de knop Opruimen.
Hij zal ze nu allemaal verwijderen op de laatste na.
 
start > deze computer :D heb heus wel de klassieke weergave hoor ;)
maar bedankt, het was niet veel, maar alle beetjes helpen.
 
trwns, wat de film betreft: 3 uur aan avi (volledige DV kwaliteit) is al gauw zo'n 40 Gig. En dan nog bewerken en omzetten naar mpeg-2 en dvd (VOB) files, dat gaat heel hard met de 120 gig harde schijf. Misschien maar een keer één erbij idd

Dat lijkt mij ook de beste oplossing!Je blijft anders toch stoeien met die ruimte, en de bestanden worden steeds groter in de toekomst!En te weten dat je ruimte zat hebt, maakt t computeren toch ook leuker..:thumb:
Succes met het zoeken naar een nieuwe of tweedehandse harde schijf!

Groeten peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan