windows xp uiterlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesfilius

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Ik heb pas windows xp opnieuw geinstalleerd. Alles zag er normaal uit, maar bij een bepaald herstart kwam er ineens (echt ineens) een wachtwoord scherm, zonder dat ik dat heb ingesteld. Verder is het afsluitscherm vanaf dat moment niet meer in het XP uiterlijk.
Zie afbeelding.
attachment.php

Hoe krijg ik de wachtwoord melding weg en het juiste afsluitscherm terug?

Groeten,
Kees

Bijlagen

• afsluiten.JPG
    afsluiten.JPG
    21 KB · Weergaven: 91
heb je je pc al eens terug opgestart???
Kijk eens bij instellingen ergens, of je kan ook een systeemherstel proberen...

configuratiescherm
dan gebruikers
en dan kiezen voor hoe gebruikers zich moeten aan en afmelden.

waarschijnlijk heb je .net geïnstalleerd (update van xp)

Kan zijn, maar ik heb het ook al eens voorgehad (heel raar) en ik heb de pc gewoon opnieuw opgestart en het was opgelost :confused:

Gebruikersaccounts,"welkomscherm gebruiken" aanvinken,"snel naar andere gebruikers"aanvinken

Gebruikersaccounts,"welkomscherm gebruiken" aanvinken,"snel naar andere gebruikers"aanvinken

Dat gaat niet, ik krijg de volgende melding:

attachment.php

Het bestand athgina.dll staat in windows\system32. Weet niet welk programma het gebruikt. Hoe kom ik daar achter?

Groeten,
Kees

Bijlagen

• gebruikers.JPG
    gebruikers.JPG
    20,4 KB · Weergaven: 65
Ik heb dit voor je van internet afgehaald met de oplossing,is wel in 't Engels maar spreekt voor zichzelf.

Yes, athgina.dll is installed by some Atheros Drivers installations provided by third-party vendors. It's no security risk or anything, just a little annoying. It's simple to remove:

Go to regedit, search for the key 'GinaDLL' with value athgina.dll. If you want to go there manually, go to:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\

And delete the key GinaDLL. As soon as you delete, your system will be restored to fast user switching, if you had it set to that before.

Just as a future precaution, I'd bookmark this key, too. Although the Atheros dll is harmless, more malicious code can insert its own dll here, so it'd be wise to have a quick path to this key if you experience problems later

Ik heb inderdaad een Atheros driver geinstalleerd. Ik ga de instructie uitvoeren. Kan dat echter niet direct doen omdat ik de laptop momenteel niet thuis heb. Ik laat het resultaat nog weten.
Bedankt voor het meedenken en de hulp.

Groeten,
Kees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan